היום, יום ראשון פרשת בחוקותי, י"ד באייר, פסח שני, מציינים בתפוצות ישראל את הילולת התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס זיע"א הטמון בפאתי העיר טבריה.
סביב מסורת יום ההילולא נשתברו קולמוסים רבים, האם אכן חל ההילולא ביום זה או מסיבות אחרות הונהגה העלייה לציון ביום זה. הגה"צ בעל השדי חמד זצוק"ל כתב בספרו כי העלייה הונהגה בעקבות חנוכת הבית שהתקיימה בבית המדרש שעל הציון ביום זה לפני למעלה ממאה וחמישים שנה.
יש הטוענים כי בני טבריה חשקה נפשם בהילולא לכבוד התנא הטמון בעירם הקדושה כפי שבני הישוב מירון זכו להילולת רשב"י, ויש המוסיפים כי העולים למירון בדרכם על חמוריהם היו עוברים שם ונעצרים לפוש ולאגור כוחות בעיר טבריה להמשך הדרך, וביום זה חגגו את ההילולא לכבוד רבי מאיר, בשנים האחרונות נמצא כת"י עתיק אשר בו מוזכרת ההילולא ביום י"ד אייר פסח שני.
בין כך ובין כך ידועים דברי רבי חיים פלאג'י "שבכל עת ובכל שעה מוטל עלינו חיוב להיות דעתנו על רבי מאיר בכל עסקינו ומעשה ידינו… להפריש מעות לעילוי נשמת הצדיק זיע"א ולשלוח המכון למכון שבתו.." ומסיים בהבטחה שאין כמותה, "ממקומו יפן ברחמיו להתפלל בעדינו לפני שוכן מעונה, ומידע ידע שאין תפילות חוזרת ריקם"… והוא בדוק ומנוסה.
רבינו הבן איש חי זיע"א מתאר בספרו 'בין יהוידע' את מצבת רבי מאיר "שיש שני אבנים מונחים אחד על השני.." ומי שמגיע בימנו לציון הק' רואה שכך בדיוק נראה הקבר כיום, והנהלת המקום הצליחה לשמר את המצבה בדיוק כפי שכתב הגה"ק הבן איש חי זצוק"ל.
המונים יגיעו היום לציון הקודש בטבריה, להעתיר בתפילה, הדלקת נרות ואמירת תפילת "אלקא דמאיר ענני" לכבוד התנא במצבת שתי האבנים המיוחסת סמוך למערת רבי מאיר בעל הנס ותלמידיו סומכוס ורבי שמעון בן אליעזר.
מוסדות 'אור תורה' המחזיקים את ציונו הקדוש והישיבה על קברו למעלה ממאה ועשרים שנה נערכים לקראת הבאים בכל השבוע, החל מההילולא של רבי מאיר בעל הנס זיע"א ועד ל"ג בעומר לקבל את פני העולים לטבריה לציונו הקדוש, בהכנת מקום ראוי למתפללים ובהכנסת אורחים כראוי וכנכון, והשנה נוסף חידוש מיוחד, מתחם מאחורי הציון – שיהווה מקום תפילה מיושב עבור הכהנים.