שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הדמוקרטים זכו במושב ה-51 בסנאט: כישלון לטראמפ
הישג לביידן
המועמד הדמוקרטי הסנאטור רפאל וורנוק, כומר פרוגרסיבי, גבר הלילה בסיבוב המכריע בג'ורג'יה | בכך נשבר השוויון של 50-50 שהיה בשנתיים האחרונות
דונלד טראמפ וג'ו ביידן | צילום: M Ainuha Zainur R, שאטרסטוק

תוצאות סופיות לסנאט בארצות הברית. הבוקר (רביעי) רפאל וורנוק, מועמד המפלגה הדמוקרטית בג'ורגיה, הוכרז כמנצח במרוץ לסנאט מטעם ג'ורג'יה, אחר שגבר על יריבו רפובליקני הרשל ווקר. הלילה התקיים סיבוב שני בין שני המועמדים, לאחר שבפעם הקודמת אף אחד מהם לא הצליח להשיג יותר מ-50% מהקולות. בכך הסתיימו המרוצים למושבים בסנאט, שבהם הדמוקרטים הצליחו להגדיל את כוחם במושב אחד, עם 51 מושבים בסנאט לעומת 49 מושבים של הרפובליקנים.

לפני כחודש התחוללה דרמה של ממש בארה"ב עם ניצחונה של קתרין קורטז מטסו בנבדה, שבו הבטיחה לעצמה המפלגה הדמוקרטית רוב בסנאט. בניגוד לתחזיות המוקדמות הדמוקרטים הצליחו לנצח במדינת נבדה ולשמור על רוב דחוק של 50 נציגים בסנאט, לעומת 49 נציגים רפובליקנים. 

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, הרפובליקנים ניצחו את הדמוקרטים בבית הנבחרים והחזירו לעצמם את השליטה לאחר שהצליחו להשיג רוב של 218 מושבים. נשיא ארה"ב ביידן אמר אז כי הוא "מוכן לעבוד ביחד", וסגן הנשיא לשעבר פנס הודיע "לרפובליקנים יהיו בחירות טובות ב-2024".

ביו יורק טיימס דווח הבוקר, כי בנוסף לניצחונו של וורנוק, האישה הראשונה בארה"ב, ג'יל ביידן, אמרה בשבוע שעבר לנשיא צרפת עמנואל מקרון במסגרת ארוחת ערב פרטית כי היא ובעלה הנשיא ג'ו ביידן "מוכנים לקמפיין לבחירתו מחדש לנשיאות", למרות שביידן עצמו טרם הודיע אם יתמודד לנשיאות פעם נוספת. עצם עובדה כי הוא ורעייתו בחרו לשתף בכך את אחד ממנהיגי בעלות הברית הגדולות של ארה"ב, יכולה להעיד על כוונתו.

גם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הכריז לפני כשלושה שבועות כי הוא "רץ לנשיאות ב-2024". לדברי טראמפ "בקרוב שוב נהיה אומה חזקה. אתם מוכנים? אני גם מוכן". מקורביו של טראמפ טוענים כי הוא "להוט להתחיל את הפרק הפוליטי הבא שלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים