שיתוף
תגובות
חדשות » אחרי שעות של מצור: היציאות מאילת נפתחו לתנועה
בחצבה שבערבה ירדו היום 10 מ"מ, כמעט שליש מהכמות השנתית | שלג ירד בחרמון | שיא הגשם ירד בחיפה
קיר קרס החיפה כתוצאה מהגשמים | צילום: דוברות עיריית חיפה

נצורים באילת במשך שעות, בשביעי של פסח: ישראלים רבים שהגיעו לחג לסיני ואילת, נצורים כבר במשך שעות ואינם יכולים לעשות את דרכם חזרה למרכז ולצפון, בעקבות חסימת היציאות מאילת עקב השיטפונות בערבה.

במשטרה, שכינתה זאת "מבצע יציאת מצרים", אמרו כי נעשים פעולות לפינוי ולפתיחת הצירים. הם העריכו תחילה כי רק מחר ייפתחו הכבישים לתנועה, אבל בסופו של דבר ב-18:30 הודיעו על פתיחת כביש 90 וכביש 12.

עוד מבחזית החדשות

גם היום, כמו שלשום, ירדו בנגב כמויות גשם חריגות. בחצבה שבערבה נמדדו היום 10 מ"מ גשם, כמעט שליש מהכמות השנתית הממוצעת. נחל חצבה החל לזרום בעוז בעקבות הגשמים. בעקבות השיטפונות נחסמה היציאה והכניסה לאילת, בכביש 12 ובכביש 90, למשך שעות. ב-18:30 הודיעה המשטרה כאמור על פתיחת היציאות מאילת דרך כביש 90 לכיוון צפון כמו גם כביש 12. כביש 90, מצומת הערבה לצומת מנוחה. כביש 40 מצומת ציחור למצפה רמון עדיין חסום בשני הכיוונים.

בעקבות החסימות הוסיפה ארקיע טיסה אחת היום ומחר: "ככל שיהיה צורך בכך, נוסיף טיסות נוספות גם במטוסי האיירבוס הגדולים יותר, ובכך נמשיך להעניק מענה רציף לתושבי אילת ולנופשים".

שיא הגשם ביממה האחרונה ירד בחיפה, 40 מ"מ. הגשם גרם גם לנזקים, כשבעיר קרסה חומה ברחוב יד לבנים – ובתמונה מהזירה נראית האדמה שהתפזרה לתוך הכביש. לא היו נפגעים באירוע. בעירייה אמרו כי רק נזק מועט נגרם לרכוש.

בתל אביב ירדה גם כן כמות נכבדה של גשם, 29 מ"מ. באשדוד נמדדו 22 מ"מ, בבאר שבע 14 מ"מ ובירושלים – 12 מ"מ. כמו בערבה, גם במצפה רמון ירד היום לא מעט גשם – 6 מ"מ.

בצפון הכמויות כמובן היו גדולות יותר. 34 מ"מ בקיבוץ איילון שבגליל המערבי, 27 מ"מ בכפר גלעדי שבאצבע הגליל. באתר החרמון ירד היום שלג ונערמו כמה סנטימטרים. הטמפרטורות במקום ירדו אל מתחת לאפס.

גם מחר יהיה גשום מאד וחורפי, ובבוקר יהיה מדי פעם סוער וקיימת סכנה להצפות. מחר אחר הצהריים הגשם ייחלש בהדרגה, ובערב הוא ייפסק ברוב הארץ. בשישי ובשבת הטמפרטורות יעלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים