שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סוער בוועדת החוקה: סגלוביץ לרוטמן "אתה פשוט הזיה"
ועדת החוקה התכנסה הבוקר להמשך הדיונים ברפורמה המשפטית | בפתח הדיון שאל רוטמן את סגלוביץ' אם הוא רוצה לגנות את ההתבטאות "ביבי בוגד"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

הבוקר (ראשון) מתקיים דיון נוסף בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, שאמר במהלך הדיון: "בכוונתי להביא לקריאה ראשונה נוסח של פסילת חקיקה רגילה ברוב של 12 או 13 מתוך 15 כפי שהציע השר לוין".

עם תחילת הדיון החלו חילופי צעקות בין חבר הכנסת רוטמן לחבר הכנסת יואב סגלוביץ' מיש עתיד. רוטמן שאל: "אתה אולי רוצה לגנות את ההתבטאות, ביבי בוגד?" סגלוביץ' השיב לו: "אתה פשוט הזיה".

עוד מבחזית החדשות

רוטמן בתגובה: "אמירות מזעזעות שנאמרות השכם וערב ובראשן מה ששורטט בנתיבי איילון. אני מקווה שהשיח מכל הצדדים יירגע ואפשר יהיה לדבר על הרפורמה המשפטית כפי שצריך לנהל ויכוח בין אחים. לא בשיח מתלהם, לא בפרובוקציות ולא בצעקות. מקווה שהדבר ישליך גם על ההתנהלות בוועדה".

חברת הכנסת קארין אלהרר פנתה למחליף יו"ר הוועדה יצחק פינדרוס ואמרה: "אתה יודע כמה הערות הערנו וכמה התקבלו? כלום. לא נכנס פסיק מההערות שלנו בקריאה הראשונה, ככה מחוקקים חוק? אתם צריכים להתבייש". לרוטמן אמרה אלהרר: "איזה כיף שאתה עושה פה דאחקות על חשבון הדמוקרטיה", והוא ענה: "לא, הדאחקות הן על חשבונכם".

"גם הבוחרים שלכם מחו אמש באיילון", אמרה אלהרר לרוטמן ופינדרוס. פינדרוס "אם הבוחרים שלי היו מוחים באיילון היית רואה מכת"זיות וסוסים".

חה"כ קריב פנה ליו"ר "טרם קיבלנו תשובה למתי ייקבעו הדיונים, ששליש מחברי הוועדה ביקש לקבוע לפני יותר משלושה שבועות בנושאים שכנראה לאדוני הם לא חשובים. חשבתי לומר את הדברים בשקט אבל עקב הלך הרוח בשעתיים האחרונות אני מודיע על משיכת החברות שלי מהדיונים המשותפים של ועדת החוקה בנושאים השונים".

קריב האשים את רוטמן כי הוא מנהל את הדיונים בצורה מאוד לא הגונה ודורסנית. "אינני מעוניין לייצג את ועדת החוקה בדיונים. ממליץ לחברי הכנסת מהאופוזיציה למשוך את החברות. לא נסכים לשתף פעולה עם ההתנהלות הדורסנית שלך בלייצר מצג שווא בשעה שאתה לא מקיים דיונים שחברי האופוזיציה ביקשו ממך לפני כחודש, לך אליהם אתה בעצמך".

חבר הנכסת רוטמן קטע את דבריו של היועץ המשפטי לוועדה עו"ד גור בליי וגער בו: "אמרת שלא סיימת לדבר ועכשיו אתה מגיב על הדברים שאמרתי בינתיים". בתגובה, חברת הכנסת אלהרר ביקרה את יו"ר הוועדה: "אולי תפסיק לנבוח עליו?"

עוד מבחזית החדשות

לדברי חה"כ סגלוביץ', "המהפכה המשפטית נועדה לשפר את תוכנית ההכרעה, תוכנית האפרטהייד של בצלאל סמוטריץ', שלא תאפשר בדיקה של בית המשפט מכל סוג". עוד אמר סגלוביץ' כי "זהו חלומם הרטוב של הכהניסטים, שזכויות אדם לא מעניינות אותם. התוכנית נוראה, גזענית וגם חפיפינקית. הכול מוכוון לדבר אחד להפוך את המדינה לדבר אחר, שונה ממגילת העצמאות".

נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ועדת החוקה לשעבר אוריאל לין, אמר בפני הוועדה: "זכויות היסוד שייכות לכל בן אנוש שנולד בישראל במסגרת השיטה הדמוקרטית שלנו, ולא הוענקו לו על ידי הכנסת. הריבון נתן לכנסת הרבה כוח אבל לא את הכוח לקחת מהפרט את זכויות היסוד שלו. אם פסקת ההתגברות תיבנה לא נכון היא תחסל ותמחק את זכויות היחיד. אסור לתת זכות וטו לשופט אחד מתוך הרכב של שופטים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. צפיתי בישיבה של ועידת החוקה מתחילתה עד סופה. מה שמתואר בכתבה הוא באמת "צ'רי פיקינג" וממש לא מעביר את התמונה האמתית. בתחילת הישיבה, סגלוביץ' אלהרר וקריב (מאוחר יותר הופיע לשעה קצרה גם מוסי רז) מהאופוזיציה ממש לא אפשרו לרוטמן לנהל את הישיבה וקטעו כל מילה שניה שאמר בלי שום סיבה, פשוט לא נתנו לו לדבר, גם כשניסה להשיב לשאלות שירו לעברו. רוטמן התנהג באיפוק עילאי. תגובת השלשה לסובלנות של רוטמן היה בוז מופגן כשהם מתאמצים לעשות הכל כדי לשבור את שלוותו ולהרוס את הדיון. זה היה מאוד ברור. בהמשך, הדיון עלה על פסים יותר ראויים ודווקא אז, בערך ברבע האחרון של הדיון התעופפו עקיצות הדדיות בין רוטמן וקריב ורק אז, רוטמן טיפה איבד סבלנות. חבל אבל ממש קשה להאשים אותו, באמת צריך עצבי ברזל כשברור כול מטרת ישיבתם של אלהרר וקריב בוועדה היא רק לקלקל. מי שנשבר בסוף היה קריב שבחר לעזוב, אחריו עזבה גם אלהרר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים