שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » כתב אישום: חייל צה"ל סחר בנשק ובתחמושת – לא בא לשרת את המדינה
החייל מואשם בין היתר בגניבה של תחמושת מכמה בסיסים ברחבי הארץ ובסחר בנשק | במשטרה טענו; "הוא לא בא לשרת את המדינה, אלא את העבריינים"
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

בבית הדין הצבאי במחוז צפון, הוגש כתב אישום נגד חייל צה"ל שהוציא אלפי כדורי נשק מבסיסים בהם שירת, סחר בנשק ותכנן לגנוב ולמכור 50 אלף כדורים נוספים. כתב האישום כולל 20 סעיפים ובהם קשירת קשר לביצוע פשע, גילוי ידיעות, שימוש בלתי חוקי בנשק, שיבוש מהלכי משפט ומתן אמצעים לביצוע פשע.

החייל נעצר במהלך חקירת הפריצה לבסיס "צנובר". החקירה נערכה על ידי היחידה המרכזית במחוז צפון, בשיתוף שב"כ ומצ"ח. בחקירה נעצר בין היתר, תאמר בן מאג'ד הייב, תושב טובא-זנגרייה בן 21, שנגדו הגישה הפרקליטות שלשום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת בגין ארבע עבירות נשק – החזקת נכסים שהושגו בפשע, ניסיון לעסקאות נשק, סחר בנשק, רכישה והחזקת נשק, קשירת קשר לפשעים וניסיון לסחר בנשק.

עוד מבחזית החדשות

על פי כתב האישום, החייל הציע לספק לתאמר 50 אלף כדורי נשק תמורת רובה M-16, כמו כן ניסה להשיג תחמושת נוספת מחבריו ששירתו גם הם באותה עת. עוד נטען בכתב האישום כי החייל גנב את הכדורים מהבסיסים בהם שירת, בהם מחו"ה אלון, מחנה חרסינה, בט"ר דותן, מחנה שרגא וצאלים.

סגן ראש מחלק פשעים בימ"ר צפון, פקד עמיחי רווה אמר כי "החייל יצר מפעל לגניבת אמל"ח מצה"ל לכל המרבה במחיר. הוא לא בא לשרת את המדינה אלא את העבריינים, מעולם לא נתקלתי בכאלה סדרי גודל של גניבת תחמושת". עוד אמר רווה כי "להערכתנו זה נמשך לפחות שנה. בחקירת הפריצה לצנובר עצרנו את תאמר בן מאג'ד הייב, נפתחה תיבת פנדורה ועצרנו את החייל ששירת בעבר בצנובר".

לעומת זאת, עו"ד ג'וזף ג'ובראן, שמייצג את החייל טען כי "הוא עצור מ-15 בנובמבר, הוגש נגדו כתב אישום עם 20 סעיפים והוא כופר בו. מדובר בחייל נורמטיבי וללא כל עבר פלילי, בן למשפחה שכולה ששכל את סבו שנהרג במהלך שירותו בצה"ל".

עו"ד נג'מה הייב, שמייצגת את תאמר טענה כי "טרם קיבלנו את חומר הראיות, בשלב זה הנאשם כופר בכל סעיפי האישום. מדובר בבחור צעיר ונורמטיבי וללא הרשעות קודמות, זו חווית המעצר הראשונה שלו והיא מאוד קשה עבורו". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים