קבלת מפתח של הדירה החדשה
אדם נורמטיבי שמקבל את המפתח לדירה החדשה לא יכול לדעת אם הכול תקין, או שיש בה ליקויים ולכן חשוב שישכור את שירותיו של מהנדס אזרחי שיבדוק את הדירה באופן מוקפד על פי המערכים השונים, כמו חשמל, אינסטלציה ובנייה, כדי לוודא את טיב העבודה בכל קטגוריה.
ליקויים בדירות חדשות
קו החשיבה שעובדיהם של החברות הקבלניות מבצעים את כל העבודה על הצד הטוב ביותר אינו תמיד נכון לצערנו ובמקרים רבים מסתבר שיש ליקויים כמו ריצוף שלא בוצע באופן נכון ולכן יש הצפות בחדרי אמבטיה ובמרפסות, קווי הצנרת לא הותקנו כראוי ולכן יש נזילות שמובילות להימצאותו של עובש במיקומים רבים, סתימות בצנרת שאינן מאפשרות זרימה קולחת של מים, גג שלא בוצעו בו עבודות איטום כראוי, מעקה לא תקין במרפסת ועוד.
יש ליקויים כמו אלו שהם ברי תיקון ולכן החברה הקבלנית מחויבת לתקן אותם על פי רמת הדחיפות שלהם בתוך שנת האחריות. לעומת זאת יש ליקויים שהם אינם ברי תיקון כמו גובה התקרה שהיה אמור להיות במידה מסוימת ובפועל הוא נמוך יותר ולכן במקרה זה מדובר בדרישה של הלקוחות לקבל פיצוי כספי לאור הביצוע שאינו תואם את התוכניות האדריכליות.
הזמנה של סקר בדק בית
הפתרון הנכון ביותר הוא להזמין סקר מקיף של בדק בית . המהנדס שמגיע לדירה בודק את כל מכלול הנושאים על פי צ'ק ליסט מוכן מראש ולכן הכול נבדק באופן מעמיק. הוא נעזר במכשור מתוחכם וחדשני כמו מד לחות, מצלמה טרמית, מכשיר לייזר למדידה מדויקת ועוד.
בתום הבדיקות המקיפות, המהנדס מגיש ללקוחות דוח מפורט אשר מופיעים בו כל הליקויים שהתגלו. ליד כל אחד מסעיפי הליקויים רושם המהנדס את העלות המשוערת של התיקון הנדרש, רמת הדחיפות של התיקון אם מדובר בסכנה בטיחותית כמו מעקה לא תקין במרפסת, סכנה מהותית כמו ריצוף שהודבק בצורה לא נכונה ולכן עלול לגרום להצפות ולהחלקה של הדיירים וליקויים אחרים שהתיקון שלהם סובל דיחוי.
פנייה לחברה הקבלנית
בעלי הדירה שרכשו דירה במיטב כספם מעבירים דוח מקצועי זה לחברה הקבלנית ודורשים לבצע את התיקונים על פי סדר העדיפות שקבע המהנדס. יש מקרים שבהם עובדי החברה הקבלנית אכן מבצעים זאת על פי דרישת המהנדס ויש מקרים שבהם הדברים מתגלגלים לפסים משפטיים לאור חוסר שיתוף הפעולה מצד החברה הקבלנית.