שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הניו יורק טיימס חושף: ממשל ביידן הפעיל לחץ כבד על רה"מ כדי לעצור את החקיקה המשפטית
בבית הלבן היו מודאגים מאוד מהמשך החקיקה והבהירו לראש הממשלה כי הוא מסכן את המוניטין של ישראל כמדינה דמוקרטית
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: shutterstock

הניו יורק טיימס חשף הבוקר (שלישי) כי ממשל ביידן הפעיל לחץ כבד על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיעצור את החקיקה ויכנס למשא ומתן עם האופוזיציה.

על פי הדיווח ב-48 השעות שלפני הנאום בו הודיע נתניהו כי הוא משהה את חקיקת הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה היה נתון למבול של הודעות אזהרה מהבית הלבן. גורמים בשליחות ביידן התריעו כי הוא מסכן את המוניטין של ישראל כמדינה דמוקרטית.

עוד מבחזית החדשות

לאחר שראש הממשלה פיטר את שר הביטחון יואב גלנט הוציא הבית הלבן הודעה בה נאמר כי הנשיא ביידן אמר לנתניהו לפני כשבוע כי "הערכים הדמוקרטיים, תמיד היו סימן ההיכר של היחסים בין המדינות וזה חייב להישאר". עוד הוסיף ביידן כי "שינויים גדולים במערכת חייבים להתבצע רק עם הבסיס הרחב ביותר של תמיכה עממית".

גורמים בממשל אמרו לניו יורק טיימס כי בשיחות פרטיות עם הממשלה השיח היה בוטה יותר וכלל אזהרות כי תדמיתה של ישראל כמדינה דמוקרטית מוטל על כף המאזניים.

שגריר ארה"ב בישראל, תומס ניידס, העביר בסוף השבוע האחרון מסרים מהנשיא ביידן. גם ברט מקגורק, יועץ הנשיא למזרח התיכון בבית הלבן, שעבד הן עבור הנשיאים הדמוקרטיים והן עבור הנשיאים הרפובליקנים, היה בקשר תדיר עם שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל הרצוג.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ארה"ב, בעלי המוסר של העולם. מאז תחילת 2023, כמעט 10,000 בני אדם מתו כתוצאה מהיותם קורבנות של כלי נשק, 400 מהם קטינים. זו לא שאלה של "אם" בארה"ב, אלא של "מתי". עוד פיצוץ של אלימות בנשק בארה"ב: ביום שני, 27 במרץ, אישה טרנסג'נדרית פרצה לבית ספר נוצרי שמרני בנאשוויל, והרגה 3 ילדים ואנשי צוות.
    אודרי הייל, בת 28, טרנסג'נדרית ותלמידה לשעבר של בית הספר, הרגה שישה בני אדם בירייה. מפקד המשטרה נשאל האם זהותו המגדרית יכולה להיות הסיבה לרצח והשיב כי "יש תיאוריה כזו, אנחנו חוקרים לכל הכיוונים".
    מתחילת 2022 ועד אמצע מאי 2022, היו 198 מעשי טבח בארה"ב, עם ממוצע של כ-10 פיגועים בשבוע. הנתונים מגיעים מארכיון האלימות בנשק, ארגון עצמאי לאיסוף נתונים.
    במהלך שנת 2021 בוצעו 693 מעשי טבח: המשמעות היא שבכל יום בשנה, כולל שבתות וראשון, היו כמעט 2 מעשי טבח ביום. בשנה הקודמת היו 611 ועוד 417 בשנת 2019. המתקפה הגזענית שהתרחשה ב-24 במאי 2022, בבית הספר היסודי רוב ב-Uvalde, טקסס, היא הטבח הקטלני ביותר כאשר ילד בן 18 הרג 19 ילדים. רק 10 ימים קודם לכן ב-14 במאי, בבאפלו, ניו יורק, נער בן 18 בקושי הסתער לסופרמרקט חמוש ברובה סער והרג 10 אנשים ופצע 3 אחרים באורח קשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים