שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ בוועידה למען הדמוקרטיה של ארה"ב: "הברית בלתי ניתנת לערעור"
ראש הממשלה השתתף בוועידה למען הדמוקרטיה של ארה"ב, והתייחס למתיחות עם הנשיא ג'ו ביידן בעקבות הרפורמה במערכת המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בוועידה למען הדמוקרטיה של ארה"ב, והתייחס בין היתר להידברות על הרפורמה המשפטית ולמתיחות עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, והבהיר כי "הברית בלתי ניתנת לערעור".

בראשית דבריו התייחס ראש הממשלה, למתיחות עם הנשיא ביידן ואמר כי "לארצות הברית ולישראל היו מפעם לפעם מחלוקות, אבל אני רוצה להבטיח לכם שהברית בין הדמוקרטיה הגדולה בעולם לבין הדמוקרטיה החזקה בלב המזרח התיכון, ישראל, בלתי ניתנת לערעור. שום דבר לא יכול לשנות זאת".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, אמר נתניהו ביחס להידברות לגבי הרפורמה המשפטית: "אני חושב שאפשר להשיג איזון ולכן עודדתי הפסקה כדי להגיע לקונצנזוס. אנחנו עסוקים בשיח הזה. מספר ממשלים הביעו דאגה, אבל בדיון הזה יש הזדמנות לחזק את הדמוקרטיה. אלו זמנים דרמטיים אבל אנחנו רוצים לנוע מהפגנות לשיח. אני רוצה להבטיח לכם שישראל תמיד תהיה דמוקרטיה בליבו של המזרח התיכון".

דבריו של ראש הממשלה מגיעים על רקע דבריו של הנשיא ביידן הלילה, כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל, אני מאוד מודאג. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה". בנוסף, הבהיר כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן בוושינגטון בעתיד הקרוב.

ראש הממשלה השיב בתגובה: "אני מכיר את הנשיא למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחויבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו. הממשלה בראשותי מחויבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים