קבוצות הפייסבוק ודפי האינסטגרם מלאים בפוסטים ותגובות המציגות המלצות על מוצרים, חנויות, טרנדים, קופות חולים או אפילו אוניברסיטאות. בשנים האחרונות הפרסום בקהילות שהיה אמור להיות מרחב נקי מאינטרסים לכאורה, עבר "השתלטות" של חברות מסחריות שהופכות את כל המידע להרבה יותר מוטה.
חברות מסחריות, קופות חולים ואף אוניברסיטאות, שוכרות חברה שמתמחה ביצירת "שיח" בקהילות ברשתות החברתיות, שנדמה כאותנטי ואמיתי. הבעיה היא שמדובר בתעשייה שהיא חוקית לגמרי.
עוד מבחזית החדשות
- מטח משמעותי של כטב"מים שוגרו אל עבר ישראל מכיוון עיראק
- "תהליכי עומק מדאיגים": בהרצליה ייאסר ללימוד במוסדות החינוך- ספר אזרחות המזוהה עם פורום קהלת
- איראן טוענת: ישראל ביצעה פעולה חשאית משמעותית במדינה
- תעלומת סינוואר: האם מנהיג חמאס חוסל? | גורמי מודיעין: מידע בלתי מבוסס
- מתקפה נוספת על החות'ים בתימן – הפעם על ידי הצבא האמריקני
"אנחנו מפעילים גולשים איפה שצריך", מספר בעל חברה לייצור שיח ברשת "אנחנו לא עולם של משפיענים, אנחנו עולם של שכנוע". לטענתו, השימוש בשיח הפיקטיבי מהווה סוג של "השקעה לטווח ארוך" לעומת השימוש במשפיענים, שלרוב בולט יותר לעין. "זה קצת כמו מאמן כושר, רק אחרי תקופה אתה מתחיל לראות באמת את התוצאות".
בשיחה עם נציגה שעובדת באחת החברות, הסתבר כי החברה מספקת מספר רב של פרופילים פיקטיביים, כל אחד עם שם משתמש, סיסמה, תמונות, פוסטים קודמים ותגובות ממש משתמש "פעיל" שנוצר על ידי החברה. אך לא מדובר רק בהשתלת פוסטים, גם המגיבים לאותם פוסטים מהווים חלק מאותו מערך פרופילים שמתופעל בסנכרון ומתוכנן מראש.
"את רואה שמישהי כותבת "קניתי חיתולים לילדה שלי והמבצעים הם ככה וככה". ואז אחת אחרת ישר תגיד לה "תקשיבי, מה קורה לך, אני קונה אצל זה וזה עולה שם במבצעים חצי מחיר", משתף בעל החברה בדרכי הפעולה, "האנשים הפיקטיבים" לוקחים תמונות מאנשים בחו"ל, כי יש מדינות שהם מאוד דומים לישראלים. לדוגמה, היוונים נורא דומים לישראלים, גם האיטלקים דומים לישראלים".
תגובה אחת
מאוד מעוניין בשירות ! צרו איתי קשר טלפוני תודה, ליאור שדה 050-7161911