שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מהרסיך ומחריביך ממך יצאו: ארגונים יהודים מבקשים למנוע את הגעת השר סמוטריץ' לארה"ב
משרד החוץ האמריקאי שוקל לשלול מסמוטריץ' את הויזה הדיפלומטית בשל התבטאותו בעניין חווארה | ארגונים יהודיים מפעילים לחץ כבד על הבונדס לבטל את הזמנתו לוושינגטון
יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: צילום מסך דוברות

בכירים אמריקאים אמרו הערב (מוצ"ש) כי משרד החוץ בארצות הברית שוקל לשלול את הויזה הדיפלומטית משר האוצר בצלאל סמוטריץ', כדי למנוע את כניסתו למדינה, בעקבות דבריו כי "צריך למחוק את חווארה". לדבריהם הנושא נמצא בבחינה של הגוף האחראי על אשרות כניסה לארצות הברית. ארה"ב תשלול את הוויזה מהשר, יהיה זה אירוע חסר תקדים ביחסים בינה לבין ישראל.

על פי טענת הבכירים, במשרד החוץ האמריקאי התקבלו כמה פניות של ארגונים יהודיים, שטענו שעל פי חוקי ההגירה בארצות הברית, יש למנוע כניסה של אנשים שמסיתים לגזענות ואלימות. למרות זאת, בכיר אמריקאי העריך שבסופו של דבר בוושינגטון לא ימנעו את כניסתו של סמוטריץ'. גם על הבונדס מופעלים לחצים כבדים שיבטלו את הזמנות של שר האוצר שאמור לנאום בכנס בוושינגטון.

עוד מבחזית החדשות

הערב התייחס השר סמוטריץ' לדיווח כי שגריר ארצות הברית בירושלים טום ניידס אמר כי הוא "היה רוצה לזרוק את סמוטריץ' מהמטוס", ציטוט שניידס הכחיש שאמר. בחשבון הטוויטר כתב סמוטריץ': "אני משוכנע ששגריר ארה"ב לא התכוון להסית להרג שלי כשהוא אמר שצריך לזרוק אותי מהמטוס, בדיוק כפי שאני לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה. אנשים משתמשים לפעמים בביטויים קשים שהם לא מתכוונים אליהם כפשוטם כדי להעביר מסר חריף. זה קורה לכולם".

במכתב שהועבר לשגריר ארצות הברית בישראל נכתב כי "סמוטריץ' הוא לא רק פושע מלחמה אלא מסית לג'נוסייד ולכן לא רק צריך למנוע ממנו ויזה, אלא יש להכניסו באופן קבוע לרשימת הסנקציות".

בכיר ישראלי אמר כי גורמים במשרד החוץ האמריקאי רמזו בשיחות עם דיפלומטים ישראלים כי הם ישמחו אם סמוטריץ' לא יגיע לביקור המתוכנן בוושינגטון. בכל מקרה, אמרו אותם גורמים אף גורם אמריקאי רשמי לא יפגוש את שר האוצר אם יגיע לוושינגטון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים