שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לראשונה מאז הפלישה: שר החוץ בביקור מדיני בקייב
שר החוץ אלי כהן הגיע לאוקראינה ברכבת מטורקיה תחת סידורי אבטחה כבדים | ייפגש עם הנשיא זלנסקי, יפתח מחדש את השגרירות ויבקר בבאבי יארשר
שר החוץ אלי כהן עם רדתו מהרכבת בקייב | צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר (חמישי) לביקור רשמי בקייב. זהו הביקור הראשון של שר ישראלי ושר מהמזרח התיכון באוקראינה מאז הפלישה של רוסיה בפברואר בשנה שעברה.

שר החוץ עשה את דרכו לאוקראינה ברכבת לילה ממוגנת מטורקיה. במהלך ביקורו הוא צפוי להיפגש עם הנשיא ולודימיר זלנסקי ועם עמיתו שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. בנוסף, השר צפוי לפתוח מחדש את שגרירות ישראל בקייב לפעילות מלאה. השר צפוי לבקר גם בבאבי יאר ובבוצ'ה ולהיפגש עם נציגי הקהילה היהודית באוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

ביקורו של כהן מתקיים תחת סידורי אבטחה כבדים במיוחד. כהן צפוי להודיע בביקורו על הרחבת חבילת הסיוע ההומניטרי שישראל תעניק לאוקראינה. האוקראינים מצידם יבקשו מכהן שישראל תעניק להם סיוע צבאי הגנתי. יצוין כי גם ארה"ב ביקשה מישראל בשבועות האחרונים מישראל להרחיב את הסיוע גם לסיוע צבאי.

ביקור שר החוץ מגיע כה ימים לפני ציון יום השנה לפרוץ המלחמה ועל רקע חששות במערב שרוסיה עומדת לפני מתקפה צבאית רחבה נגד אוקראינה, לאחר שמוסקבה ריכזה כוחות צבא רבים באזור.

עם הגעתו, אמר השר כהן: "הגעתי היום לביקור ראשון של שר ישראלי בקייב מאז פרוץ הלחימה. בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים