שיתוף
תגובות
חדשות » הערכה: עסקה ממשית צפויה לזכות ברוב- בממשלה ובקבינט | בן גביר: "נפרק את הממשלה אם העסקה תאושר"
"ניצחון לסינוואר"
ש"ס ויהדות התורה תומכים בעסקה. "מדובר בעיתוי ראוי" | בדיון סוער של הקבינט הלילי נשמעו קולות הולכים וגוברים בעד עסקה | בן גביר וסמוטריץ': לא נהיה חלק מעסקה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה לאחרונה שתי דרישות – מניעת חזרת חמושים לצפון הרצועה, והישארות בציר פילדלפי. הרמטכ"ל בנאומו בתחילת השבוע אמר כי "נדע לשלוט בציר פילדפי בכל מיני דרכים שלא כאן המקום לפרט", ואילו ראש המוסד דדי ברנע אמר בדיון הקבינט: "למצוא מנגנון של מניעת חזרת חמושים לצפון עזה ייקח שבועות. לבנות בשבי אין זמן". בכל מקרה, אם ישראל תגיע לעסקה נתניהו יהיה זה שכמובן חתום עליה וכמובן יצביע בעדה.

גם שר הביטחון יואב גלנט יתמוך בה בוודאות. בימים האחרונים הוא אמר בשיחות סגורות כי "אם לא תושג עסקה בשבועיים הקרובים – גורל החטופים נחרץ".
שרת התחבורה מירי רגב, החברה בקבינט, הביעה בדיון תמיכה בעסקה – ולא שכחה לעקוץ את גופי הביטחון. "החטופים זה פצע מדמם וזו חובתנו להחזיר אותם אחרי שצה"ל והשב"כ לא הגנו עליהם ב-7 באוקטובר", אמרה.

השרה גילה גמליאל, המשקיפה בקבינט ואין לה זכות הצבעה, אמרה לנתניהו הלילה כי "העסקה הזאת היא עסקת נתניהו ורשומה על שמך ואתה צריך ללכת איתה עד הסוף ולא להתייחס לכל האיומים הקואליציוניים מצד בן גביר וסמוטריץ'".

היא הוסיפה כי "נשים יכולות ללדת אחרי 9 חודשים וזה אסון שאין ממנו דרך חזרה".
מנגד, לא נראה סביר שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יתמכו בכל עסקה שתגיע לאישור. "אני מתנגד לעסקה מופקרת", אמר בן גביר וכשגמליאל עימתה אותו עם התנגדותו לעסקה הקודמת ענה: "אפילו שם צדקתי. תראה כמה חיילים נפלו אחרי. במקום לחסל את החמאס הפסקנו וזה עלה לנו ביוקר".

בן גביר איים לפרק את הממשלה אם תאושר עסקה, וכך גם סמוטריץ'. בשבוע שעבר אמר שר האוצר: "העסקה הזו היא תבוסה והשפלה למדינת ישראל וניצחון לסינוואר. היא תגזור מוות על 90 החטופים שאינם חלק מהעסקה ותביא חלילה לאלפי נרצחים שימותו בטבח הבא. אדוני ראש הממשלה, לא נהיה חלק מעסקה של כניעה מחמאס". עם זאת, ייתכן שהם יהיו המתנגדים היחידים לעסקה מבין 10 חברי הקבינט.
על פי הפילוח הזה וההערכה של כל מי שעוסקים בנושא, נראה שאם נתניהו אכן יביא עסקה היא תהנה מרוב גם בקבינט וגם בממשלה – למרות כיסי ההתנגדות בעוצמה יהודית ובציונות הדתית, והתנגדות של חלק מחברי הליכוד. ההודעה אמש של סיעת ש"ס כי זהו "העיתוי הראוי" לעסקה, לצד התמיכה של יהדות התורה – שתי מפלגות שאין להן נציגים בקבינט – רק חיזקה את ההערכות האלה.

הצטרפו ועקבו אחר

3 Responses

  1. מה זה טלגרם חוץ מזה למה צריך עסקה צריך למחוק את כול המחבלים עד שלא יהיה עים מי לעשות עסקה לו יכול להיות שמחבלים מנהלים את כול העולם

  2. לא יודעת אם להאמין לידיעות שמפליצים כל הזמן…
    הייתי רוצה שלא יהיו יותר עיתונאים, או חדשות לפי אג'נדה זאת או אחרת. רק שהטלגרם יישאר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים