בשנים האחרונות, אפליקציית המסרים WhatsApp הפכה לחלק מרכזי בשגרת היום יום של רובינו, כאשר אנשים פרטיים מעבירים תכתובות בין אחד לשני, עסקים רבים מוכרים באמצעות האפליקציה הייעודית לעסקים, ועוד שימושים רבים אחרים.
לאחר שהוקמה אפליקציית WhatsApp Business שנועדה למגזר העסקי ותומכת בממשק המשתמש ללקוח העסקי, כעת מכריזה WhatsApp על חידושים משמעותיים אשר יהוו גיים צ'יינג'ר בעולם הקניות והתשלומים.
החברה הודיעה השבוע על השקת פיצ'ר חדש שיאפשר קניות דרך האפליקציה. "נגדיל את מספר הדרכים שבהן אנשים יכולים לבדוק מוצרים זמינים ולבצע רכישות היישר מהצ'אט", כתבו ב-WhatsApp. "אנו גם רוצים לעזור לעסקים לשלב את המאפיינים האלה במסחר ובפתרונות הלקוח הקיימים שלהם".
ב WhatsApp-הוסיפו עוד, כי החברה תספק לעסקים אפשרות חדשה לנהל את הודעות WhatsApp שלהם דרך שירותי אירוח שפייסבוק מתכוונת להציע. אפשרות זו תעזור לעסקים קטנים ובינוניים להתחיל בפעילות, למכור מוצרים, לעדכן את המלאי שלהם ולהגיב במהירות להודעות שהם מקבלים – ולא משנה היכן נמצאים העובדים שלהם.
החידוש המעניין ביותר הוא תחילת גביית תשלומים מלקוחות עסקיים על שימושים שונים ב-WhatsApp, כאשר בחברה מצהירים: "אנו נגבה תשלום מלקוחות עסקיים על חלק מהשירותים שאנו מציעים, מה שיעזור לנו ב-WhatsApp להמשיך לבנות את העסק שלנו ובו-זמנית לספק ולהרחיב הודעת טקסט ושיחות וידאו מוצפנות מקצה לקצה ללא תשלום ליותר משני מיליארד איש".
בלוג החברה נכתב: "אנו מאמינים שהחוויות החדשות ש-WhatsApp מציעה יענו על צורך אמיתי של אנשים ועסקים רבים, בין שהם מעבר לפינה או ברחבי העולם. אנו נרגשים מהצפוי לנו ונשיק בהדרגה את השירותים הללו בחודשים הקרובים".