בפעם הראשונה בתולדותיו, ג‘יפ הגראנד צ'ירוקי מתאים למשפחה החרדית המורחבת ומושק בגרסת 7 מקומות. השבוע חשפה ג'יפ את הדור החמישי של רכב הפנאי הגדול (E-SUV) שלה — ג'יפ גרנד צ‘ירוקי. דגם זה הושק ב-1992 והיה לאחד הכלים הנמכרים והחשובים שלה, והוצג בדורו הרביעי אי שם בשנת 2010.
כאמור, הדור החמישי נחנך תחילה בגרסת שבעה מושבים מוארכת המכונה ”L“, ובהמשך גם הדגם בגרסה קצרה של חמישה מושבים יצא לאור.
גרנד צ'ירוקי עם שבעה מושבים בשם "גרנד קומנדר" שווק לשוק הסיני ב-2018, ולזה הצפון אמריקאי רק בדור השלישי, קומנדר שנמכר ב-2005-2010.
הדגם החדש, ג‘יפ גרנד צ’ירוקי L, מוצע בסידור של שישה (2+2+2) או שבעה (2+3+2) מושבים. מדובר ברכב גדול למדי, עם ממדים שאופייניים לרכבים אמריקאים. אורך בסיס הגלגלים הוא לא פחות מ-309 ס“מ (כמעט 18 ס“מ יותר מהנוכחי), אורכו 513 ס"מ (25 ס"מ יותר מהגרנד הפורש), רוחבו 196 ס"מ וגובהו כמעט 182 ס“מ. נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, עומד על 487 ליטרים גדל ל-1,328 ליטרים כאשר השורה שלישית מקופלת ומגיע עד 2,395 ליטרים לאחר קיפול השורה השנייה.
בגזרת המנועים, התצורה מוכרת, כאשר בשלב ההשקה הדגם ישווק עם שני מנועים המוכרים מהדגם היוצא: 3.6 ליטר V6 עם 290 כ"ס ו-35.5 קג"מ או מנוע HEMI V8 בריון בנפח של 5.7 ליטר המייצר 357 כ"ס ו-53.9 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית כסטנדרט.
ג'יפ אף ציידה את הגרנד צ'ירוקי L במתלי אוויר Quadra-Lift, כאופציה, המאפשרים להגדיל את מרווח הגחון, העומד כסטנדרט על 20.9 ס"מ, עד לגובה של 27 ס"מ במצבי השטח השונים או להנמיך את המרכב ב- 2 ס"מ מהסטנדרט בנהיגה בכביש המהיר. כאשר הרכב חונה, ניתן להנמיך את המרכב ב-4.6 ס"מ לכניסה או הטענה נוחה יותר לרכב.
את הדגמים ניתן לקבל עם הנעה קדמית בלבד או כפולה קבועה Quadro-Trac 4WD. הגרסאות הבכירות יותר מצוידות בנוסף בתיבת הפחתה עם אופציה להוסיף דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית על הציר האחורי. בהמשך, הדגם יוצג גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 4xe. לקוחות שירצו יכולות שטח משופרות יוכלו לבחור בגרנד וגוניר החדש והקשוח יותר שיוצג בהמשך השנה.
דווקא בתא הנוסעים של הגרנד צ'ירוקי החדש בוצע שדרוג משמעותי בדגם, כאשר את תא הנוסעים המיושן והבינוני באיכותו, במקרה הטוב, מחליף תא נוסעים מעוצב, מודרני, איכותי ועשיר בטכנולוגיה, זאת מבלי לוותר על כפתורים פיזיים לשימוש אינטואיטיבי יותר או מיקום נכון של פתחי המיזוג המרכזיים שבדגמים רבים מידי, ירדו נמוך מידי בשל מיקום המסך המרכזי.
כמו כן, האווירה היוקרתית ממשיכה גם בגימור עץ (אופציונלי) בגלגל ההגה, תפירת מעוינים בדיפוני הדלתות והמושבים, גלגלות ופקדים שונים בגימור ניקל וכן "ידית" הילוכים שהפכה לבורר עגול. בנוסף תוצע אופציה שבלטה בחסרונה בדור היוצא – 7 מושבים או 6 שיהנו מכיסאות קפטן מפנקים.
חבילת הטכנולוגיה כוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 כסטנדרט עם מגוון רחב של מצבי תצוגה שחלקם ייעודיים לרכב המבלה גם בשטח ואופציה למערכת ראיית לילה המוצגת בלוח המחוונים, יש גם מולטימדיה עם מסך מגע "8.4 מהדור החדש והמתקדם יותר של ג'יפ (UConnect 5) הכוללת עדכונים OTA, התאמה אישית של הממשק וכמובן שגם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בחיבור אלחוטי. את המסך המרכזי ניתן לשדרוג לגודל של "10.1 ויש בדגם לא פחות מ-12 שקעי USB מטייפ A וטייפ C לשימוש הנוסעים. כל זה לצד שפע של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מערכת שתשודרג בהמשך למערכת Hands-Free Active Driving המאפשרת הסרה של הידיים מגלגל ההגה, מערכת שתהיה זמינה רק בשווקים בהם החוק מאפשר את זה.
ג‘יפ גרנד צ‘ירוקי L החדש יגיע לכבישי ארה“ב ברבעון הראשון של 2021 מהמפעל החדש של היצרנית בדטרויט. לישראל הוא צפוי להגיע בהמשך השנה.