שיתוף
תגובות
חדשות » תפילת הלוחמים לפני היציאה למבצע בג'נין | מבצע מתעדכן
תיעוד מרגש
חיילי צה"ל תועדו בתפילה עם רב החטיבה הרב איתמר סיאני רגע לפני היציאה לפעילות המבצעית בג'נין | לפחות שמונה מחבלים חוסלו מאז החל המבצע בג'נין
תגיות: ,
פעילות צה"ל בג'נין | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל מנהלים בשעות אלו (שני) חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים במחנה הפליטים ג'נין, במסגרת המבצע הנרחב שהחל הלילה. על פי דיווחי הפלסטינים, נהרגו לפחות שמונה מחבלים מאז תחילת המבצע וכמעט שלושים נפצעו. בנוסף מדווחים הפלסטינים על למעלה מ-20 עצורים שנלקחו ע"י כוחות הביטחון.

תפילת הלוחמים לפני המבצע בג'נין | צילום: דובר צה"ל

פעילות צה"ל בג'נין היום | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים הערכת מצב ביטחונית טלפונית מלשכתו בירושלים. נתניהו קיבל דיווח על התקדמות המבצע בג'נין ועל פעילות הכוחות בשטח. כמו כן, ניתנה לו סקירה מודיעינית והוא דן עם ראשי מערכת הביטחון על התכניות המבצעיות להמשך.

עוד מבחזית החדשות

בשיחה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש השב"כ רונן בר, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל של ראש הממשלה צחי ברוורמן, הרמטכ"ל הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה אבי גיל, ראש אמ"ן אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים עודד בסיוק, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן וראש חטיבת המחקר עמית סער.

גורם מדיני מסר כי: "המבצע מתקדם כמתוכנן, ההתקדמות אחראית ואיטית. אין לחצים בינלאומיים להפסיק, ובכל מקרה מדובר בפעולה עם זמן מוגבל". במערכת הביטחון פועלים כעת להמשיך את המעצרים ואת איסוף האמל"ח בג'נין. העדיפות היא לבצע לחימת יום כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בקרב כוחותינו או לפגיעה קשה בבלתי מעורבים, דבר שעלול לשבור את המרחב הלגיטימי של צה"ל בג'נין.

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למבצע בג'נין בפתח ישיבת סיעתו ואמר: "אני מקווה שהם יצליחו להשלים את כל המשימות. מה שצורם מאוד הוא היעדר כינוס הקבינט המדיני ביטחוני. אני חושב שזה מראה יותר מכל עד כמה נתניהו לא סופר את השרים שלו ולא סומך עליהם. לא מדובר במעצר חשוד, מדובר במבצע שמשתתפים בו אולי 1,000 חיילי צה"ל, ודבר כזה, גם אם זה לא גורם למלחמה כוללת, תמיד מן הראוי שהקבינט יתכנס". עוד הוסיף ליברמן כי: "הזלזול של נתניהו והעובדה שהוא לא סומך על השרים, זה מעלה יותר מידי שאלות".

עוד מבחזית החדשות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת יש עתיד כי כי הוא מחזק את כוחות הביטחון שפועלים בג'נין, והבהיר כי "מטרת הפעולה הזו אינה לפגוע ולהחליש עוד יותר את הרשות הפלסטינית. גם ראש הממשלה הנוכחי, גם אני לפניו, אמרנו חזור ואמור: לישראל אין עניין למוטט את הרשות הפלסטינית אלא דווקא לחזק אותה, אבל אם הרשות לא רוצה שנפעל בשטחה, עליה לפעול בכוח כדי למנוע התארגנויות טרור".

עוד הוסיף לפיד כי: "אני קורא מפה לקהילה הבינלאומית, לפני שאתם פוצחים במקהלת הגינויים האוטומטית, תסתכלו על 28 נרצחי הטרור של החודשים האחרונים. על מאיה ורינה די, על הלל ויגל יניב, על יעקב פלאי בן השש ואשר פלאי בן השמונה. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד כשילדינו נרצחים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים