חמישה וחצי חודשים יעברו הערב יום ה' מאז האסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, חודשים בהן עלו השערות רבות לגבי הנסיבות שהובילו לאסון, ביניהן ההשערה כי אחד הנוכחים עבר דום לב, אחרים טענו כי היה מחסום בקצה שביל המוות, צוואר בקבוק או עומס חריג.
לאורך כל הדרך טענו במשטרת ישראל כי בשום רגע נתון לא היה מחסום בקצה השביל והתנערו מאחריות לאסון: "הטלת האחריות על משטרת ישראל היא לא נכונה, זה היה אירוע בלתי נמנע" אמרו גורמים במשטרה, "אירוע שבו אנשים נופלים במדרגות זה על זה הוא דבר שאינו נמצא בשליטתנו".
אך סרטונים חדשים שנחשפו היום מעידים כאלף עדים, היה מחסום בקצה שביל המוות, אך גורמים במשטרה ששוחחו לאחר חשיפת הסרטונים עם בני משפחות ההרוגים טוענים כי המחסום הושם במקום ע"י מאבטחי חסידות תולדון אהרון.
ישראל דיסקינד מפורום משפחות הרוגי מירון מסר, "ישנם שלושה נק' עיקריות שצריך לשים לב אליהן. א. משום מה לא קיים תיעוד של המקום בזמן האסון שמראה חד משמעית שאין מחסום".
"ב. לא היה אמור להיות שם מחסום אפילו לא לשנייה בשום רגע נתון במהלך האירוע. ג. המשטרה טענה עד עכשיו שלא היה שם מחסום בשום רגע נתון, וכעת מסתבר שהיא לא דייקה בלשונה".
"כל כך כואב לי לומר את זה, אך הסרטון שנחשף מוביל למסקנה אחת ויחידה – לאסון מירון יש אבא ואמא! יש פה אנשים עם דם על הידיים, אנשים שחייבים להניח את המפתחות וללכת הביתה".
בתוך כך, ביום ראשון הקרוב יעידו בפני הוועדה: רמי שמש, מהנדס בטיחות. אלירן מימרן, שוטר שלקח חלק באירוע. עלי שואהנה, מהנדס קונסטרוקציה ושני עדי ראייה לאסון.
ביום שני למחרת יעידו בפני הוועדה: רפ"ק לירז אמנו, ע' ממ"ז צפון. סנ"צ אופיר שמול, מפקד תחנת כנא. נצ"מ ויקטור בוסקילה, קצין אג"מ מחוז צפון ודוד יוסף, מנהל אגף פיקוח בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
2 Responses
פייק ניוז במיטבו
שימו לב לשעה שמופיעה בצד ימין למעלה, מדובר ב-45 דקות טרם האסון
המאבטח לא נראה חסיד………..
רק ה'