שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » תאונת דרכים בדרך לעבודה: מי משלם ועל מה?
כולנו יודעים שתאונות דרכים הן לצערנו הפכו להיות בימים אלו לדבר שבשגרה. כל יום אנחנו נתקלים בסיכון לתאונה בכל רגע
תאונת דרכים בדרך לעבודה | צילום: freepik

גם בדרך לעבודה המחשבה  האחרונה שעשויה לעלות על דעתנו היא: מה קורה אם אנו מגלים את עצמנו נפגעים בתאונה בדרך לעבודה, ולא רק במקום העבודה עצמו? על מנת לספק הסבר מעמיק על הזכויות השונות במקרה כזה, נכין עבורך מאמר קצר.

מהו בעצם הגדרת "תאונת עבודה"?

תאונת עבודה מוגדרת על פי החוק כאירוע שבמהלכו עובד נפגע בעקבות העבודה שלו או בזמן שהוא עובד אצל המעסיק שלו. נוסף על כך, ביטוח לאומי זיהה מקרים נוספים הנחשבים גם הם לתאונת עבודה, כולל תאונות שמתרחשות בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו. במקרים בהם אנו מעורבים בתאונת דרכים או כל סוג אחר של פגיעה בדרך לעבודה, אנחנו רשאים לדרוש פיצוי כספי בהתאם לנסיבות המקרה כמובן. 

אילו זכויות קיימות להורים שהיו בדרך אל הגן או לבית הספר? 

בתנאים רבים ובהתאם לנסיבות שונות ביטוח לאומי ובתי המשפט לענייני עבודה הכירו גם בתאונות שקורות בדרך לגן ולבית הספר כתאונות עבודה. הסעת הילדים אל הגן או בית הספר הוא חלק מהשגרה של רובינו, והסיכוי להתרחש תאונה ופציעה עקב כך גבוה במיוחד. במקרים כאלה, בית המשפט לענייני עבודה והביטוח הלאומי יכולים לראות בכך כתאונת עבודה, משום שמדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה ועל כן ישנה סבירות גבוהה אף לפיצוי כספי בגין תאונת דרכים אשר מהווה היא תאונת עבודה. 

עוד מבחזית החדשות

אם קרתה לך תאונה בדרך לעבודה – מה עליך לעשות?

במקרה כזה, המלצה ראשונית היא להשיג ייעוץ מעורך דין לענייני תאונות עבודה ולא להמתין, אלא לפנות אליו מיד במועד מוקדם ככל הניתן. תאונת דרכים בדרך לעבודה הן חלק מתאונות דרכים שקורות אבל במקרה ואכן ומדובר בתאונת עבודה ישנה תקופת התיישנות, וזמן התיישנות לתביעה לביטוח הלאומי הוא שנה. לאחר הגשת התביעה לביטוח הלאומי, תוזמנו לוועדה רפואית שבה רופא יבצע בדיקה ויקבע האם נגרם פגיעה.

ומה בנוגע לתאונות דרכים?

תאונות דרכים מצריכות התייעצות עם עורך דין לתאונות עבודה, שידע לטפל בעניין ולהנחות במהלך הפעולות הנדרשות. כדאי להבין כי לא תמיד ניתן להוכיח את הנכונות שלנו, ולכן אף במקרה של תאונה בדרך לעבודה שנגרמה במהלך הסעת הילדים לגן או בית הספר כלל זכויות לפיצוי לא בהכרח מובטחות. עורך הדין ידע גם להדריך אתכם לא רק בהשגת פיצוי כספי על תאונת דרכים עקב תאונות דרכים בדרך לעבודה אלא גם את ההחזרים השונים המגיעים לכם במקרים אלו כגון אמבולנסים, בדיקות שונות וכן שאר ההוצאות שנגרמו עקב אותה התאונה.

לסיכום, חשוב להבין שאנחנו לא חסינים מפגיעות בחיים שלנו וחשוב שנהיה זהירים בדרכים. אבל במידה ואתם נפגעים כתוצאה מתאונת דרכים בדרך לעבודה חשוב לדעת לפנות לגורמי המקצוע על מנת לממש את כלל הזכויות שלהם אתם זכאים. עורך הדין ילווה אתכם בכל ההליך מתחילתו ועד סופו תוך שהוא ישמור על כלל הזכויות שמגיעות לכם וכמובן יעזור לכם להשיג את הפיצוי שלו אתם זכאים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים