שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר החינוך יואב קיש: "לא רואה תרחיש של עיכוב החקיקה"
השר קיש התראיין הערב ואמר על הרפורמה: "הרפורמה הזאת תתקן ותאזן, היא לא תהרוס" | על מחאת חבריו הטייסים: "אסור שמדינה דמוקרטית תהיה מוכרעת על ידי סרבנות"
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר החינוך יואב קיש התראיין הערב (מוצ"ש) ל"פגוש העיתונות" והתייחס לחקיקת הרפורמה שמקדמת הממשלה, "אני לא רואה תרחיש של עיכוב החקיקה. אנחנו במרוץ, אני מקווה שכל הצדדים יבינו שזה הכיוון הנכון לטובת עם ישראל".

בפתח דבריו פנה שר החינוך ואמר: "אני רוצה לפנות לכל אזרחי ישראל, גם אני, גם לוין וגם ראש הממשלה לא רוצים מדינה שבה יש רשות אחת שיש לה כוח מוגבל. הרפורמה הזאת תתקן ותאזן, היא לא תהרוס. היא תעגן בחקיקה זכויות פרט, נשמור על מיעוטים. זו המשימה שלנו".

עוד מבחזית החדשות

"הליכוד היא מפלגה ליברלית. היה לנו דיון סיעתי, וחלק התנגדו אז ראש הממשלה נכנס לנהל את האירוע, גם גלנט הבין את זה. כל האירוע הזה התנהל בצורה אבסורדית בגלל היועמ"שית", המשיך.

קיש תקף את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ואמר: "חוק הנבצרות לא היה צריך לבוא לעולם, אבל כשיש יועמ"שית פוליטית, שכל תפקידה הוא לראות איך לפגוע בראש הממשלה, היינו חייבים לחוקק את זה".

"היועמ"שית פוגעת בתפקיד שלה בצורה ברורה, היא פוליטית עם אינטרס ברור", טען קיש. "זו יועצת משפטית פוליטית שפוגעת בתפקיד על מלא. לכל חברה פרטית יש יועץ משפטי לעומתי, וכך צריך להיות גם לגבי הממשלה".

לגבי מחאת הטייסים אמר שר החינוך, שהיה טס בעברו "אני מנהל שיחות עם חבריי הטייסים, אני נפגש איתם. אני לא מתנער מהם, להפך. אלו אנשים ציוניים ואכפתיים. אני אוהב אותם ויש בינינו חברות של שנים רבות, אבל יש בינינו מחלוקת אמיתית על תפקידה של הרפורמה, אני חושב לחלוטין הפוך מהם ואני אומר להם את זה בפנים" אבל הוסיף שר החינוך "לא קביל ואסור בשום פנים ואופן להשתמש בחסימת כבישים, בסרבנות של טייסים או אלימות. היום זה על הרפורמה, מחר זה יהיה על נושא אחר. אסור שמדינה דמוקרטית תהיה מוכרעת על ידי סרבנות מכל סוג שהוא. לתפיסתי אלה לחצים לא לגיטימיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים