שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר האוצר נזף בראשי המערכת הבנקאית: "תפקידכם להרגיע"
שר האוצר נפגש עם עם ראשי המערכת הבנקאית | הם התריעו על פגיעה כלכלית בעקבות המהפכה המשפטית | סמוטריץ': "לא זוכר שהבעתם דאגה בזמן הסכמי אוסלו"
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ | צילום: שלומי אמסלם - לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נפגש היום (שלישי) עם חברי איגוד הבנקים בישראל, ובמהלכה הם התריעו בפניו על פגיעה אפשרית במשק בעקבות הרפורמה המשפטית. סמוטריץ' נזף בהם בתגובה ואמר: "תפקידכם להרגיע את השיח. יש לכם אחריות כמנהלי בנקים. לא זוכר שהבעתם דאגה בזמן הסכמי אוסלו או הפינוי מגוש קטיף".

ממשרד האוצר נמסר כי הבנקאים "דנו עם שר האוצר בסוגיות הכלכליות שעל הפרק והציגו לו תמונת מצב עדכנית, וכן נידונו מגמות בשוק הנדל"ן".

עוד מבחזית החדשות

בפגישה השתתפו המפקח על הבנקים, יאיר אבידן וכן מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות משה לארי, יו"ר בנק מזרחי טפחות משה וידמן, מנכ"ל בנק דיסקונט אורי לוין, מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר צדיק, יו"ר הבנק הבינלאומי רון לבקוביץ' ובכירים נוספים.

בתום הפגישה אמר שר האוצר: "אנחנו נביא תקציב אחראי, מוטה צמיחה, שיכלול רפורמות רבות, לא נפרוץ את מסגרות התקציב ולא יהיו כספיים קואליציוניים בהיקפים חריגים. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כיום למען הציבור בישראל זה להוריד את האינפלציה. כלכלה זה עולם של ציפיות והמטרה של כולנו היא להרגיע את השיח במדינה. החברה הישראלית חזקה, מדינת ישראל תעבור את המשבר הזה. הכלכלה הישראלית חזקה, תסתכלו גם בהשוואה לכלכלות אחרות. נתוני המקרו של כלכלת ישראל יוצאים מן הכלל, לא רק התחזיות שלנו, אלא גם של קרן המטבע והמוסדות הבינלאומיים, וגם בהשוואה למדינות אחרות. בעולם של אי-יציבות מדינת ישראל צריכה להיות אי של יציבות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים