שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רעידה אדמה נוספת בטורקיה: לפחות הרוג אחד ויותר ממאה פצועים
כמעט 10,000 רעשי משנה פקדו את טורקיה מאז רעידת האדמה לפני 3 שבועות, והיום בצהריים שוב פקד אותה רעש נוסף בעוצמה 5.6 | לפחות 29 בניינים קרסו
רעידת האדמה בטורקיה | צילום: רשתות חברתיות

הרשויות בטורקיה דיווחו היום בצהריים (שני) על הרוג אחד לפחות ועוד 110 פצועים ברעידת אדמה נוספת שפקדה את המדינה, שלושה שבועות לאחר רעידות האדמה שבהן נהרגו יותר מ-50,000 איש בטורקיה ובסוריה. רעידת האדמה בעוצמה 5.6, פגעה בשעה 12:04 לפי השעון המקומי באזור העיירה ישילורט שבמחוז מלטיה. מדובר באזור בדרום טורקיה שכבר ספג הרס אדיר ברעידת האדמה הקודמת, וכעת דיווחו הרשויות שלפחות 29 בניינים קרסו.

ראש העיר ישילרוט, מהמט צ'ינר, דיווח כי באחד המבנים שקרסו, בניין בן ארבע קומות, נלכדו אב ובתו. לדבריהם הם נכנסו לבניין שניזוק ברעידות הקודמות, כדי לאסוף חפצים מהדירה שלהם.

עוד מבחזית החדשות

המכון הסיסמולוגי האירופי הים תיכוני העריך כי עוצמת הרעש הייתה 5.2, פחות מההערכה שבה נקבה טורקיה, אך העובדה שהוא התרחש קרוב יחסית לפני האדמה, בעומק של 5 ק"מ בלבד, הפכה אותו למסוכן יותר מרעידות עמוקות יותר, שהטלטלה מהן מורגשת פחות.

קרוב ל-10,000 רעשי משנה פקדו את טורקיה מאז רעידת האדמה הגדולה ב-6 בפברואר, שעוצמתם הייתה 7.8 ו-7.6, ובהם עשרות רעשים בעוצמה של יותר מ-5 או 6 דרגות. המומחים מעריכים כי רעשי המשנה יימשכו לפחות שנתיים נוספות.

באסון הגדול לפני שלושה שבועות נהרגו יותר מ-44,000 איש בטורקיה, בעוד בסוריה נהרגו כ-6,000 בני אדם, אולם ההערכה היא שהמספרים בשתי המדינות ימשיכו לעלות עם גילוי גופות נוספות שקבורות בהריסות. טורקיה דיווחה כי כ-173 אלף בניינים, שבהם כ-534 אלף יחידות דיור, התמוטטו או ניזוקו קשות.

בעקבות האסון הטיחו טורקים ביקורת חריפה בממשלתו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, שרבים מהבתים שקרסו נבנו במהלך 20 שנות כהונתו, ובדיעבד התברר כי נבנו מחומרים באיכות ירודה ושימוש בשיטות בנייה לא תקניות. עובדה זו גרמה גם לבניינים חדשים לקרוס ברעידת האדמה. שר המשפטים בקיר בוזדאג הודיע בשבוע שעבר כי לפחות 612 קבלנים ובעלי מקצוע שהיו מעורבים בהקמת בניינים שקרסו נמצאים בחקירה, וכי 184 נעצרו.

ממשלת ארדואן, ספגה ביקורת קשה גם על העיכובים בפעולות החילוץ של הלכודים. בני משפחותיהם של חלק מהקורבנות דיווחו כי המתינו ימים ארוכים עד להגעת הכוחות, בשעה שהם שומעים את קולות יקיריהם בוקעים מההריסות, ולעתים כשהמחלצים הגיעו היה זה מאוחר מדי.

עוד מבחזית החדשות

ארדואן דחה את ההאשמות נגדו, טען שלא ניתן היה להיערך לאסון בהיקף כזה ואת העיכובים הסביר בכך שהרעידה גרמה נזק כבד לתשתיות. בצהריים, במהלך ביקור במחוז אדיאמן שנפגע קשות באסון, ביקש ארדואן "סליחה" מתושביו על אותם עיכובים. "בגלל האפקט ההרסני של הרעידות ומזג האוויר הבעייתי, לא יכולנו לפעול כמו שרצינו באדיאמן בימים הראשונים. אני מתנצל על כך", אמר.

האסון גרם למשבר הומניטרי חמור, וקרן הילדים של האו"ם יוניצ"ף דיווחה בסוף השבוע כי יותר ממיליון בני אדם שוהים כעת במחנות זמניים, שהוקמו בין השאר באצטדיונים, במכוני כושר, במלונות ובמעונות סטודנטים, וכי יש להם גישה מוגבלת לשירותים חיוניים. "הילדים והמשפחות ששרדו את הרעש מתמודדים כעת עם חיי פליטות, עם מחסור במזון ובמים ועם טמפרטורות שבלילה יורדות שוב ושוב אל מתחת לאפס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים