קורונה מי? משבר הקורונה תרם רבות לרשתות המזון, וביניהם רשת שופרסל – קמעונאית המזון הגדולה בישראל – שחתמה את הרבעון השלישי עם עלייה של 14.5% במכירות, שהסתכמו ב-3.94 מיליארד שקל, לצד זינוק של 76% ברווח הנקי שהסתכם ב-97 מיליון שקל.
משבר הקורונה והשפעותיו החיוביות על רשתות קמעונאות המזון, הביא לכך שמניית שופרסל עלתה בכ-14% מתחילת השנה.
עם זאת, חשוב לציין כי מדובר ברווח לא מייצג לגבי היום שאחרי המשבר. מתוך גידול של 500 מיליון שקל בהכנסות הרבעון, כ-400 מיליון שקל מיוחסים לקורונה. מה שאומר שהצמיחה האמתית בהכנסות הרשת נמוכה יחסית והנתונים לא מייצגים את הרווחיות שלה. למעשה, אם מנטרלים את "רווחי הקורונה" מגיעים לרווח נמוך בעשרות אחוזים מהרווח המדווח.
בינתיים, גם באוקטובר נהנתה הרשת מגידול "עודף" בזכות הקורונה. החברה מעריכה אותו בכ-170 מיליון שקל.
משבר הקורונה, שהגדיל את הביקוש למוצרי חיטוי ופארם, סייע לשופרסל לקדם את התפתחות רשת be, שרשמה צמיחה של 14.3% ומכירותיה עלו ל- 216 מיליון שקל. השיפור הושג גם בזכות עלייה במכירות בחנויות הזהות וכן מפתיחת סניפים חדשים ועלייה בהזמנות האונליין.