שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ סיכם עם איתמר בן גביר על הקמת "המשמר הלאומי" בתמורה לדחיית החקיקה
נתניהו נועד עם בן גביר פעמיים היום והסיכום ביניהם הוא כי העברת הרפורמה המשפטית תדחה למושב הבא ובתמורה יקדם רה"מ את הקמת "המשמר הלאומי" באחריות בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

על פי הודעת מפלגת עוצמה יהודית, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לדחות את חקיקת הרפורמה המשפטית למושב הבא. לדבריהם, נתניהו סיכם עם בן גביר כי תינתן לממשלה ארכה למושב הבא "להעביר את הרפורמה בהידברות", בתמורה לקידום "המשמר הלאומי" שיעמוד תחת פיקודו של בן גביר. זאת, לאחר שבן גביר איים לפרק את הממשלה אם החקיקה תיעצר.

על פי עוצמה יהודית, סוכם כי בישיבת הממשלה הבאה תעלה לאישור הקמת "המשמר הלאומי". לאחר שנתניהו נועד היום פעמיים עם בן גביר, בניסיון לפתור את האיום שלו לפרוש מהממשלה ולתמוך בה מבחוץ. בן גביר הסכים להסיר את הווטו לדחיית החקיקה "תמורת התחייבות של נתניהו כי החקיקה תובא לאישור הכנסת במושב הבא, במידה ולא יגיעו להסכמות בזמן הפגרה". על פי הסיכום, אם לא יושג מתווה מוסכם בזמן הפגרה, החקיקה תובא באופן חד צדדי במושב הבא.

עוד מבחזית החדשות

נתניהו הגיע היום למליאת הכנסת כדי להשתתף בהצבעות על התקציב, אחרי התייעצויות ארוכות במשרד ראש הממשלה. התקציב אושר בקריאה ראשונה, לאחר ששר הביטחון גלנט נעדר מההצבעה.

ראש הממשלה התייעץ היום בלשכתו עם השרים יריב לוין, יואב קיש ויו"ר הקואליציה אופיר כץ. נתניהו ולוין נועדו עם השר אבי דיכטר, שנחשב מועמד מוביל לתפקיד שר הביטחון במקומו של גלנט. גורמים בסביבת נתניהו אמרו לפני זמן קצר כי "הסיכויים שגלנט יחזור לתפקיד – קלושים".

נתניהו הודיע היום לראשי הקואליציה על החלטתו לעצור את קידום הרפורמה המשפטית, למרות התנגדותם של שר המשפטים יריב לוין והשר איתמר בן גביר. במסגרת עצירת החקיקה, גם "חוק דרעי 2", שאמור לאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר חרף פסיקת בג"ץ, לא צפוי לעבור במושב הנוכחי.

עוד מבחזית החדשות

נתניהו היה אמור לעדכן את ראשי הקואליציה בהחלטתו בישיבה שהתכנסה הבוקר, אך זו התארכה בשל לחצים של לוין על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ובן גביר, שאיימו על נתניהו שיפרקו את הממשלה אם התוכנית תעצור. לוין הבהיר כי הוא לא יתפטר מתפקידו, למרות הכוונה לעצור זמנית את החקיקה, בעוד שבסביבתו של בן גביר אמרו שהוא "שוקל את צעדיו".

בשעות הצהריים, אחרי שתיקה ארוכה, קרא נתניהו לצדדים לשמור על איפוק. "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו", כתב בטוויטר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים