שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה: "יכולים לטפל בכל איום בכוחות עצמנו"
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש, במסגרת תרגיל ועל רקע ההתפתחויות בסוגיית הגרעין האיראני | שר הביטחון: "אנו מחויבים להיערך למצב שבו נצטרך לקבל החלטות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח - לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש (ראשון) לישיבה במסגרת תרגיל צבאי, בשם "אגרוף המחץ". בתוך חדרי הדיונים שבקריה בתל אביב התקיימה הערכת מצב על תרחישים דמיוניים, אך ניכר שהמשתתפים עסקו במציאות הביטחונית שבחוץ. בצל הדו"ח המדאיג שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית על הגרעין האיראני, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו בטוחים וסמוכים שאנחנו יכולים לטפל בכל איום בכוחות עצמנו".

בפתח הדיון הגיב ראש הממשלה על ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות. "אנחנו מחויבים לפעול נגד הגרעין האיראני, נגד מתקפות הטילים נגד מדינת ישראל ונגד האפשרות של חבירת הזירות, מה שאנחנו קוראים מערכה רב-זירתית", הוסיף ראש הממשלה "זה מחייב אותנו לשקול, אם אפשר לשקול מראש, כמה וכמה מההחלטות המרכזיות שהקבינט וממשלת ישראל יצטרכו לקבל יחד עם מערכת הביטחון, עם צה"ל ועם גורמי הביטחון האחרים".

עוד מבחזית החדשות

נתניהו הדגיש כי נוכח המציאות הביטחונית המשתנה "אנחנו לא שוקטים על שמרינו". במהלך הישיבה, שנערכה בתרגיל שבוחן את יכולותיו של צה"ל להילחם בכמה זירות במקביל, בדגש על גבול לבנון, ציין ראש הממשלה כי "אנחנו מתאימים את תפיסת הלחימה שלנו ואת אפשרויות הפעולה שלנו בהתאם לשינויים ולמטרות שלנו, שאינן משתנות".

איומי ראש הממשלה מגיעים על רקע ההתקדמות המואצת בתוכנית הגרעין האיראנית והחשש הישראלי כי ממשל ביידן מתכוון לחתור להסכם מחודש עם טהראן ללא הסכמת ישראל. פגישה משולשת שנערכה בסוף השבוע האחרון בבית הלבן, בהשתתפות בכירים אמריקאים וישראלים, עסקה בנושא הרגיש: "המשתתפים דנו בתיאום המשופר בין המדינות במאמץ למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ובדרכים להתמודד עם איומים מאיראן ושלוחותיה".

בפגישה השתתפו ראש המל"ל צחי הנגבי, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. על פי הודעה רשמית שנמסרה בסיומה, השלושה דנו בסוגיות אזוריות, בהן הגרעין האיראני. "סאליבן אישר מחדש את מטרת הממשל לשפר את השילוב הביטחוני והכלכלי של ישראל ברחבי המזרח התיכון", נמסר. עוד בסדר היום של הישיבה, ההתקרבות המדאיגה של מוסקבה לטהרן.

בתקופה האחרונה התקיימו בישראל שורה של דיונים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, שעסקו במצב של הסלמה פוטנציאלית מול חיזבאללה ואיראן. זאת, על רקע ה"חשש הכבד מאוד" בצמרת הביטחונית מהאפשרות שארה"ב תחתום על הסכם מחודש עם איראן, גם אם זמני, ללא הסכמה ישראלית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים