שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה בהצהרה הערב: "אנחנו נחושים לקדם את הרפורמה הדמוקרטית"
ראש הממשלה נשא הצהרה לתקשורת הערב ואמר כי הוא אינו עוצר את החקיקה והבהיר "לא באנו לרמוס ולדרוס, אלא לחזק ולתקן" | "זה לא קץ הדמוקרטיה זה חיזוק הדמוקרטיה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ

בצל הלחץ מצד שר הביטחון גלנט לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת הערב (חמישי) וב-04:00 לפנות בוקר הוא צפוי להמריא לביקור מדיני בלונדון.

בנאומו אמר נתניהו: "לפני כמה חודשים מיד כשנודע על תוצאות הבחירות אמרתי, אני מתכון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. התכוונתי לכך אז ואני מתכון לכך גם היום יש לנו מדינה אחת ועלינו לעשות הכל כדי להגן עליה מפני איומים מחוץ עלינו לגנות הסתה והתלהמות. רוב מוחץ של אזרחי ישראל לרוחב הקשת הפוליטית אוהבים את המדינה שלהם ורוצים לשמור על הדמוקרטיה שלהם אבל ישנם כאלה שמיחסים לעצמם את הדמוקרטיה".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף ראש הממשלה: "נכון יש ביננו חילוקי דעות תומכי הרפורמה חושבים שאין פה דמוקרטיה אמיתי ומה שמסמכן את הדמוקרטיה זה בית משפט עליון כל יכול שנכנס לכל נושא ובפועל הוא זה שמנהל את המדינה מנגד מתנגדי הרפורמה חושבים שמה שמסכן את הדמוקרטיה זה כנסת וממשלה שיפעלו ללא בלמים. ממשל דמוקרטי תקין חייב לטפל בשני הנושאים הללו שלטון הרוב וזכויות הפרט".

"כדי למנוע את הקרע בעם הרפורמה המשפטית לדמוקרטיה חייבת לתת מענה לשני הצרכים הבסיסים הללו כדי למנוע קרע בעם כל צעד חייב להתייחס ברצינות לטענות ולחששות של הצד השני. ואני מבקש לעשות זאת עכשיו תומכי הרפורמה חושבים שהאיזון בין הרשויות בישראל הופר בשנים האחרונות. בית המשפט התערב במלחמה בטרור והערים קשיים על התנהלות הממשלה. הוא התערב במתווה הגז. בלי סמכות בית המשפט פסל חוקים מנע מינויים והתערב בתחומים רבים שכלל לא היה צריך לדון בהם.

"יש טענה נוספת אולי הקשה ביותר רבים בעם טוענים שבית המשפט העליון מתנהל כמועדון סגור לשופטים יש ווטו על מינוי שופטים והם ממנים את עצמם מה שלא קורה באף דמוקרטיה אחרת בעולם".

עוד מבחזית החדשות

"יש בהם גם כאלה שחוששים שהרפורמה הדמוקרטית המוצעת תלך רחוק מידי ושהיא תאפשר לממשלה ולכנסת להשתלט על בית המשפט ולחוקק כל חוק. חוששים ממדינת הלכה מחקיקה לא ליברלית ופגיעה במיעוטים. אני מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים, רפומה שתשאיר את האיזון הראוי בין הרשויות ותשריין את זכויות הפרט של כל האזרחים במדינה. באנו לאזן ולתקן".

"אנחנו נחושים לקדם את הרפורמה הדמוקרטית שתאזן בין הרשויות. הדרך הטובה ביותר להשיג את הרפורמה המאוזנת היא בהזדמנויות והשגת הסכמה רחבה ככל האפשר. לצערי נציגי האופוזיציה סירבו להיכנס לדיון הזה, בוזבזו כמעט 3 חודשים בגלל הסיבוב הזה, אני מקווה שזה ישתנה בימים הקרובים, אני קשוב לחששות של הצד השני, בחוק שיובא שבוע הבא לכנסת מאזן ומגוון את מערכת המשפט, הוא פותח את שערי בית המשפט למגזרים שלמים שהודרו ממנו במשך עשרות שנים, איננו רוצים בית משפט נשלט אלא בית משפט מאוזן, בית משפט של העם והוא יזכה גם לאמון העם. זה לא קץ הדמוקרטיה זה חיזוק הדמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים