שיתוף
תגובות
חדשות » קריקטורה ביתד נאמן נגד הרפורמה המשפטית: "לא תודה"
הקריקטורה שמעוררת סערה
ביתד נאמן פורסמה הבוקר קריקטורת מחאה נגד הרפורמה המשפטית, בהמשך לקריאה למפלגות החרדים לשקול מחדש את תמיכתן ברפורמה המשפטית
הקריקטורה ביתד נאמן

בעיתון "יתד נאמן", ביטאונה של "דגל התורה" פורסה היום (שישי) שוב התנגדות להמשך קידום חקיקת הרפורמה המשפטית. בקריקטורה של המאייר יוני גרשטיין נראה אדם בחזות חרדית נכנס לחנות "מותגים בסגנון שלך" ומשיב ב"לא תודה" להצעות שונות של מוכר החנות, אדם בחזות חילונית, שמציע לו הצעות כמו "רפורמה משפטית", "רפורמה בביטחון", "רפורמה כלכלית", "רפורמה טכנולוגית". החרדי מסרב לכל ההצעות ומסמן כי הוא מסמן כי הוא מעוניין ב"יבנה וחכמיה".

כזכור, לפני שבועיים קרא מאמר מערכת בביטאון "יתד נאמן" לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לרפורמה המשפטית תחת הכותרת "למען יבנה וחכמיה".

עוד מבחזית החדשות

במאמר נמתחה ביקורת על בית המשפט ועל שופטיו: "אנשים המתכחשים כליל לתורת ישראל ואף מתגאים בזה בפומבי". הדרישה לחשב מסלול מחדש על פי המאמר היא מכיוון "שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה, גם אם יתוקנו כל התיקונים, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום הזה".

טענה נוספת שהעלה כותב המאמר, מדוע אין לציבור החרדי לקחת חלק בהמשך חקיקת הרפורמה: "כשהצד המפגין ברחובות בפראות תוך הפרת חוק ברגל גסה, מאיים במלחמת אחים שבפתח, אנחנו מאמינים להם, הם מסוגלים להוביל לשם! אם חלילה זה אכן יפרוץ, הרי שבמצבים כאלה "היהודים תמיד אשמים", ועד כה ההיסטוריה המצערת לימדה אותנו שהסובלים במקרים כאלו רח"ל הם בעלי הזהות החרדית, ולמה לנו ללכת להיסטוריה הרחוקה כדי להיווכח בנכונות החשש, וכי בימים אלו לא גברה ההסתה הפראית נגד הציבור החרדי ואין אנו עדים להסטת האש לכיוון בני הישיבות? וכל כך למה, על ויכוח לא לנו?" תהה כותב המאמר.

עוד נכתב במאמר כי: "חובה עלנו להזכיר, כי אין לנו הערצה והערכה לאישים ולכישרונותיהם, זולתי מרנן ורבנן משום כך עלינו להבהיר חד משמעית, כי אין לנו עניין בנתניהו באופן אישי וגם אם הוא נרדף על ידי האליטה השולטת והתקשורת בצורה אגרסיבית, אין מתפקידנו להגן על ה"גברא" ולסוכך עליו, קל וחומר שלא לשלם מחירים על כך".

עוד מבחזית החדשות

בהמשך הובהר כי: "לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר? הן זהו דבר שאיננו בעלי עניין ישיר בו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?"

"אומנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירת מעמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל, שמירה שלא ניתן עליה בשום דרך ואופן ובפרט כאשר שניתנה לדרישה זו התחייבות בהסכם הקואליציוני. אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו, האם נכון לכוון את חיצי הרעל שבאוויר לכיוון ליבם הטהור של בני הישיבות?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים