שיתוף
תגובות
כללי » צפון קוריאה מסלימה את האיומים נגד ארה"ב
בתגובה לתרגיל משותף של צבא ארה"ב ודרום קוריאה, שיגרה צפון קוריאה טילי שיוט שהגיעו למרחק של 2,000 ק"מ | בדרום קוריאה גוברים הקולות להתחמשות בנשק גרעיני
נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און | צילום: Alexander Khitrov, שאטרסטוק

הלילה (חמישי) דווח כי צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב, שאם לא תעצור את המהלכים העוינים נגדה, זה יהיה שקול להכרזת מלחמה. עוד דווח כי ארה"ב ודרום קוריאה דנות באפשרות להציב נושאת מטוסים אמריקנית בעלת הנעה גרעינית לתרגילים משותפים עם צבא דרום קוריאה בחודש הבא.

צפון קוריאה הודיעה כי ערכה ניסוי בטילי שיוט לטווח ארוך בחוף המזרחי שלה, בנוסף לשורת תהלוכות ותצוגות נשק שערכה בתגובה לתרגילים המשותפים שהכריזו ארה"ב ודרום קוריאה. צבא דרום קוריאה אישר שהשיגורים אכן בוצעו על ידי השכנה מצפון. על פי התקשורת הצפון קוריאנית, השיגורים נועדו לאמת את יכולות הטילים ואת מסוגלות התגובה של היחידה שמפתחת טילים אלה.

עוד מבחזית החדשות

אירועים אלו קורים בעקבות תרגיל של ארה"ב ודרום קוריאה בוושינגטון, שנועד לשפר את התגובה ליכולות הגרעיניות של דרום קוריאה. סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה דיווחה כי הטילים היו באוויר במשך 3 שעות לאחר ששוגרו מהחוף הצפון-מזרחי, והוכיחו יכולות פגיעה במטרות במרחק 2,000 ק"מ.

בשבועיים האחרונים חלה הסלמה נוספת במתיחות בין ארה"ב ובעלות בריתה באזור, יפן ודרום קוריאה לצפון קוריאה. במסגרת ההתפתחויות האחרונות, שיגרה צפון קוריאה לפחות שני טילים בליסטיים לטווח קצר ועוד טיל בליסטי בין-יבשתי בעל טווח של 14 אלף ק"מ, המסוגל לפגוע בכל נקודה בארה"ב.

בארה"ב ממתינים להיערך לאפשרות של ניסוי גרעיני נוסף מצידה של פיונגיאנג. במקביל, בדרום קוריאה הולכים ומתרבים הקולות הקוראים להתחמש בנשק גרעיני, ובשבוע האחרון אמר מנהיג מפלגת השלטון הדרום קוריאנית כי הוא שוקל לעשות זאת.

הצטרפו ועקבו אחר

2 Responses

  1. האורי הזה הוא בטח מחברה של יש עתיד, הוא נשמע מאוד אלים ואינני רואה כל סיבה למה האתר צריך לפרסם את איומיו ושקריו הכל כבר שומעים דרך לפיד הדמגוג המסית

  2. העולם הולך למלחמה עולמית כזו או אחרת לכן כדאי למנהיגות הנוכחית שלנו להיזהר בהחלטות שלהם כי אם תפרוץ מלחמה דבר ראשון הם יפגעו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים