שיתוף
תגובות
חדשות » צווי הגיוס הראשונים נשלחו לאלפי בני ישיבות | הם יידרשו להתייצב תוך 45 יום בלשכת גיוס "כשרה"
לכלא או לחו"ל
בצה"ל דנים עם גורמים חרדים בניסיון לתאם שליחת צווים מתחת לרדאר לתלמידים שלא מגיעים לישיבות או כאלה שעובדים | השאיפה בצה"ל: גיוס 10,000 חרדים תוך שנתיים
מכת"זית בהפגנות נגד גיוס

הצווים הראשונים שייצאו בשבוע הבא לכ-3,000 חרדים יכללו זימון בחוק להגיע למיוני צו ראשון תוך 45 ימים מרגע קבלת הצו. כלומר, מדובר בפרק זמן קצר יותר מטווח השנה וחצי עד שנתיים שיש למלש"ב "מועמד לשירות ביטחון" מהמגזר הכללי להשלים את הליכי מיוניו לצה"ל.

הסיבה: למלש"ב חילוני או דתי נשלח הצו הראשון כבר בגיל 16, סביב כיתה י"א, וחלקם דוחים את ההתייצבות כדי להתקבל למיונים או לגיבושים ליחידות מסוימות או בגלל אילוצי מבחני הבגרות. מנגד, קבוצת הגילים שנבחרה מקרב הציבור החרדי שונה.

הצווים הראשונים לחרדים: התייצבות? תוך 45 יום. אכיפה? המשטרה אחראית
כ-3,000 חרדים בני 18 עד 23 יקבלו בשבוע הקרוב צווים, ויידרשו להגיע למיונים תוך חודש וחצי בבקו"ם "כשר". באכ"א דנים עם גורמים חרדים בניסיון לתאם שליחת צווים לתלמידים שלא מגיעים לישיבות או עובדים, ובמקביל יגובש מבחן דפ"ר למי שלא למד ליבה. השאיפה בצה"ל: גיוס 10,000 חרדים תוך שנתיים

הצווים הראשונים שייצאו בשבוע הבא לכ-3,000 צעירים חרדים יכללו זימון בחוק להגיע למיוני צו ראשון תוך 45 ימים מרגע קבלת הצו. כלומר, מדובר בפרק זמן קצר יותר מטווח השנה וחצי עד שנתיים שיש למלש"ב מהמגזר הכללי להשלים את הליכי מיוניו לצה"ל. הסיבה: למלש"ב חילוני או דתי נשלח הצו הראשון כבר בגיל 16, סביב כיתה י"א, וחלקם דוחים את ההתייצבות כדי להתקבל למיונים או לגיבושים ליחידות מסוימות או בגלל אילוצי מבחני הבגרות. מנגד, קבוצת הגילים שנבחרה מקרב הציבור החרדי היא 18 עד 23.

באגף כוח אדם (אכ"א) של צה"ל פועלים סביב השעון מול גורמים בתוך הציבור החרדי , בניסיון להגיע להסכמות שקטות ולא לעורר מהומות ולשלוח צווים באופן מתואם לתלמידי ישיבות שלא מופיעים ללימודים – או עובדים במקביל – ולא לבצע את הגיוס בכוח החוק.

בצבא יודעים שהתערבויות משיקולים פוליטיים "עלולות לפגוע בתהליך העדין", ולכן מתנהל הקשר הישיר בין בכירים בצבא עם כמה עסקנים מהמגזר. מועצת חכמי התורה של ש"ס ובראשה הרש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א קבעה כי: "אין להתייצב בלשכות כלל" גם לא לשם קבלת דיחוי, ובכך נקט הגר"י יוסף בדרכי הפלג הירושלמי, מנגד בקרב חסידויות גדולות וישיבות ליטאיות מרכזיות עדיין מאמינים בהתייצבות לשם דיחוי.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים