שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צבי יחזקאלי מזהיר: נסראללה יזהה את הקרע בחברה הישראלית כהזדמנות
הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי אומר על ההשלכות הביטחוניות במאבקים הפנימיים בחברה הישראלית: "אויבינו רואים בכך פתח להמשך מאווייהם למחוק את ישראל" | האזינו
הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי | צילום: חדשות 13

בימים אלו קיימים חילוקי דעות קיצוניים בין שני צדי המתרס הפוליטי במדינה, והשאלה היא איך רואים אויבי ישראל את "מלחמות היהודים". צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים, התראיין ביום שישי ל-103FM, וחשף פרטים על יחסי ישראל עם חמאס וחיזבאללה ברקע המתיחות הקשה בין חלקי החברה הישראלית בימים אלה.

לטענת יחזקאלי "חיזבאללה וחמאס משתמשים בכל מה שקורה כאן בישראל כדי לומר שהחברה הישראלית חלשה, והנה פתח שהם יוכלו לעבור דרכו בדרך לחלום למחוק את ישראל" לדעתם "הנה ישראל מתפוררת. זה מזכיר לי את השיחות עם ערפאת אחרי הנסיגה של ישראל מלבנון, שאמר שהוויכוח הפנים ישראלי על הנסיגה הוא זה שהמריץ אותו לצאת לאינתיפאדה. אויבינו רואים בשיח הפנימי פתח להמשיך את מאווייהם למחוק את ישראל".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר יחזקאלי: "זה החלום שלהם והם מנסים בכל דרך למצוא פתח והזדמנות. אני חושב שהשיטה של למצוא פתח בחברה הישראלית ולהיכנס דרכו, הומצאה גם על ידי ערפאת וגם על ידי אחמד יאסין" לדבריו "הם מתחילים לראות סדקים בחברה. יותר מכל דבר שיכול להשפיע עליהם – הם רואים התפוררות פנימית וממנה מסיקים שהאווירה די דומה לאווירה שלהם. לדעתי הם טועים בהערכה הזאת".

לסיכום הדגיש יחזקאלי: "אני חושב שיכול להיות שארגוני הטרור עוקבים באופן הדוק מאוד אחר מה שקורה בישראל, וירצו לנצל את הפתח כדי להכות בה". לטענתו, "איראן כרגע מתרחקת מהסכם, יכול להיות שהלחצים מבית מצד איראן נוסף למצב הכלכלי בלבנון יביאו את נסראללה להתגרות. יכול להיות שנסראללה יזהה את הפתח בחברה כהזדמנות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מטריד מאד שמי שמחשיב עצמו אנליטיקאי פוליטי, מר צבי יחזקאלי, לא תופס שהעניין המרכזי שמטריד את מיליוני מתעבי נתניהו בישראל, הוא בראש וראשונה דבר מרכזי אחד: האיש נתניהו עצמו. האיש הזה מגלם את הערכים והדגם שאף ציוני אמיתי לא יסכים שיעמוד בראש המדינה שלו. לעולם. זה איש שכופר במוסר של עשרת הדיברות ובערכים הציוניים. לכן זה מאבק באיש ביבי עצמו לסילוקו מהשלטון. כי לא יתכן שאדם אחד לכל חייו יהיה בשלטון בישראל הדמוקרטית ובטח לא אדם שהוא נוכל,זומם מזימות והונאות, שקרן ובוגד סדרתי , חובב עינוגים וגנב לאור היום , משסה ומפצל הציבור – הוא האדם שיהיה בתפקיד ראש ממשלה בישראל. זה או מדינת ישראל או האיש ביבי שכבר יצא המשפט מביתו ״ ושתישרף המדינה אחרינו״,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים