שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צביעות: פוטין השווה בין הסגר על עזה למצור הנאצי על לנינגרד
נשיא רוסיה, שכוחותיו מפציצים ללא רחמים ערים באוקראינה, הזהיר כי מתקפתה קרקעית של ישראל תוביל לנפגעים אזרחיים רבים | לדבריו מדובר ב״שיטות אכזריות״
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר את ישראל מפני הטלת מצור על רצועת עזה כפי שהטילה גרמניה הנאצית מצור על לנינגרד, ואמר כי מתקפה קרקעית של צה"ל תוביל למספר "בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין" של נפגעים אזרחיים.

פוטין, שכוחותיו מפציצים את האוכלוסייה האזרחית באוקראינה ללא רחם כבר יותר משנה וחצי, גינה את "המתקפה חסרת התקדים באכזריותה" של חמאס, אך האשים את ישראל ב"בשיטות אכזריות" משלה אף שאמר כי יש לה זכות להגן על עצמה. השוואתה המרומזת של ישראל לגרמניה של אדולף היטלר, שצבאו הטיל מצור אכזרי על לנינגרד (סנט פטרסבורג כיום) בין השנים 1941 ל-1944 עוררה זעם בירושלים, והעמיקה עוד יותר את את היחסים המתוחים בין ירושלים למוסקבה המקיימת קשרים עם חמאס.

לדברי פוטין, אפילו בארצות הברית נשמעו קריאות להטלת מצור על הרצועה בדומה ל"מצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה". במצור, שנמשך 872 ימים, מתו מאות אלפי תושבים ממחלות ומרעב, והוא ככל הנראה הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית.

"לדעתי זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר פוטין לכתבים בפסגה בקירגיזסטן "יותר משני מיליון איש חיים שם, ורחוק מאוד מכולם תומכים בחמאס, רחוק מאוד. אבל כולם צריכים לסבול, כולל נשים וילדים. כמובן שקשה למישהו להסכים עם זה".

על רקע ההכנות של צה"ל לכניסה קרקעית לרצועה, אמר פוטין כי היא תוביל ל"השלכות חמורות לכל הצדדים, והכי חשוב הפגיעה באזרחים תהיה בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין. עכשיו העיקר הוא לעצור את שפיכות הדמים".

אלפי אזרחים נהרגו במלחמה באוקראינה שבה פתח פוטין בפברואר 2022, ובמהלכה הטילו כוחותיו מצור ממושך על הערים מריופול ובאחמוט. גם בסכסוכים קודמים שניהלה רוסיה תחתיו, כמו בסוריה ובצ'צ'ניה, הפציץ צבא רוסיה אזורי אוכלוסיה ללא אבחנה.

פוטין קרא לפתוח במשא ומתן במזרח התיכון, ואמר כי מוסקבה "מוכנה לתאם בין כל השותפים בעלי החשיבה המועילה". לדבריו, המפתח לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. רוסיה טוענת כי היא נמצאת בעמדה לסייע בתיווך בין הצדדים משום שיש לה יחסים קרובים עם ישראל, הפלסטינים, חמאס וחיזבאללה, איראן ומדינות מערביות.

סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, קיים אתמול שיחות נפרדות במוסקבה עם שגרירי ישראל, לבנון ואיראן, ומשרד החוץ מסר כי גם המגעים של מוסקבה עם חמאס יימשכו. הוא עשוי להגיע לקטאר במהלך השבוע הקרוב ולהיפגש עם נציגי חמאס בדוחא כדי לדון בסוגיית החטופים בעזה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים