שיתוף
תגובות
חדשות » פיגוע שני היום בירושלים: לוחם מג"ב נהרג בפיגוע במחסום שועפאט
טרור בבירה
לוחם מג"ב, אסיל סואעד, נפצע במחסום שועפאט ופונה במצב אנוש לבית החולים ומאוחר יותר נקבע מותו | המחבל הדוקר בן 13 שלף סכין במהלך בידוק ביטחוני באוטובוס
זירת הפיגוע במעבר שועפאט | צילום: דוברות המשטרה

לוחם מג"ב, סמ"ר אסיל סואעד ז"ל, בן 22 מחוסנייה, מת הערב (שני) מפצעיו לאחר שנפצע בפיגוע במחסום שועפאט. הוא נפצע אנושות מדקירות המחבל וגם מירי של מאבטח אזרחי שירה על המחבל. המחבל בן ה-13, מחמד באסל פתחי זלבאני ממחנה הפליטים שועפאט, נורה וחוסל. שעתיים קודם לכן, בן 17 נפצע קל בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי, ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם.

הלוחם סמ"ר אסיל סואעד ז"ל | צילום: דוברות המשטרה
המחבל שלף לפתע סכין | צילום: דוברות המשטרה

עוד מבחזית החדשות

זירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

המאבטח האזרחי וסואעד עלו לאוטובוס שיצא ממחנה הפליטים לצורך בידוק. כאשר ניגשו לחבורת הצעירים, שלף המחבל בן ה-13 סכין, הסתער על הלוחם ודקר אותו בפלג גופו העליון. המאבטח האזרחי ביצע ירי ממוקד שפגע במחבל אך גם בחברו.

מהמשטרה וממג"ב נמסר כי: "הערב במהלך בידוק שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר מחנה הפליטים שועפאט בידי לוחם מג"ב ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל שלף לפתע סכין התנפל וביצע פיגוע דקירה כשדקר את הלוחם. בתגובה המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, ירי שככל הנראה פגע גם בלוחם".

עוד נמסר כי: "המחבל נעצר, ובעקבות הפיגוע הלוחם נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי באורח אנוש. כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הגיעו לזירה וסגרו את המעבר לתנועה". על פי דיווחים בתקשורת הערבית, כוחות הביטחון עצרו את אימו ואחותו של המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט.

תת-ניצב עמרם נידם, מפקד מג"ב ירושלים אמר כי: "היום בסביבות 6 בערב הגיע מחבל בתוך האוטובוס מאחורינו. לוחם ומאבטח אזרחי עלו לאוטובוס ובמהלך הבדיקה התנפל מחבל על הלוחם שלנו. הלוחם נפגע מירי ופונה במצב קשה". ארז תבור ממשטרת ירושלים הוסיף: "אנחנו פרוסים בכל העיר בכוחות רבים להרבה משימות ובראש ובראשונה למול הפח"ע. אנחנו פועלים למען ביטחון תושבי ירושלים".

ממד"א נמסר כי" "בשעה 18:16 התקבל דיווח במוקד 101 על גבר שנדקר בתוך אוטובוס סמוך למחסום שועפאט, והוא פונה לאחר טיפול במצב קשה". חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי בתוך האוטובוס צעיר בשנות ה-20 עם פצעי דקירה. הוא היה מחוסר הכרה ומיד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תוך עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של הלוחם ואמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של לוחם מג"ב, סמל ראשון אסיל סואעד ז"ל, שנפל הערב בפיגוע הדקירה במעבר שועפאט. יהי זכרו ברוך"

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע ואמר: "אנו אבלים על נפילתו של לוחם מג״ב סמ״ר אסיל סואעד בפיגוע במעבר שועפאט. שולח תנחומים כנים ומשתתף בצער הכבד של משפחתו ואוהביו. אני מחזק את לוחמי צה״ל, מג״ב ומערכות הביטחון שפועלים בצורה נחושה וחדורת שליחות כנגד המפגעים ותומכיהם".

עוד מבחזית החדשות

דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע בירך על שני הפיגועים היום ואמר כי: "הפעולות ההרואיות בירושלים הן מסר לקבינט הישראלי ולמנהיגיו הקיצוניים, בתגובה על החלטותיו לפגוע בירושלים ולהכשיר מאחזים בגדה. אנו קוראים להכפיל את התגובה על פשעי הכיבוש ולהגן על אדמתנו ועל המקומות הקדושים". הוא איים כי "זה יהפוך את הארץ ללהבות ולאש תחת רגלי הציונים והמתנחלים".

גם דובר הג'יהאד האסלאמי בגדה, טארק עז א-דין, בירך על הפיגועים ואמר: "הפעולות המבורכות שפוגעות בכיבוש הציוני בלב עירנו הקדושה – מדגישות את הרצון של עמנו והן תגובה על הפשעים של ישראל ועל צעדי הטרור שלה נגד עמנו בכל מקום"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים