שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ערב פורים תשפ"ג: משלחת צה"ל חילצה מגילת אסתר עתיקה מההריסות באנטקיה
משלחת צה"ל שהגיעה למבצע חילוץ לכודים בטורקיה, מצאה בין ההריסות מגילות וספרי תורה עתיקים של הקהילה היהודית | קצין צה"ל: "הקהילה הזו סיימה את דרכה ההיסטורית"
מגילת אסתר עתיקה בקהילת אנטקיה | צילום: דובר צה"ל

כוח החילוץ של פיקוד העורף שהגיע לעיר אנטקיה בטורקיה, כדי לסייע באיתור לכודים בין ההריסות, הצליחה לאתר ולחלץ לאחר מאמצים מרובים את גופותיהם של ראש הקהילה ורעייתו ז"ל. ההיסטוריה היהודית באנטקיה עתיקה מאוד, ומוערכת בכ-1500 שנה למרות זאת, בזמן רעידת האדמה גרו בה 15 משפחות בלבד.

במהלך עבודתם, פגשה משלחת צה"ל את יהודי המקום שחשפו בפניהם שבעה ספרי תורה ומספר מגילות עתיקות שנותרו לפליטה בבית הכנסת העתיק וביקשו מהם להעביר את תשמישי הקדושה היקרים לאיסטנבול מחשש לביזה ומתוך רצון לשמור את הממצאים העתיקים.

קהילת קודש אנטוכיא (אנטקיה) צילום: דובר צה"ל

יובל קליין, סגן במיל' וקצין במשלחת "ענפי זית" אמר לגבי הפריטים כי: "מדובר באחת מהקהילות היהודיות העתיקות ביותר בעולם, אנחנו מעריכים את זה במשהו כמו 1,500 שנה שעמדה פה הקהילה היהודית. אחיו של ראש הקהילה שנפטר, עזרא, שהוא בעצם היורש, העביר לכוח החילוץ את תשמישי הקדושה וביקש שנשמור עליהם".

"הקהילה הזו סיימה את דרכה ההיסטורית, כל מי שנשאר חי עבר לאיסטנבול והם לא צפויים לחזור למקום הזה. למעשה, הוצאת המגילות זה אקורד הסיום של 1,500 השנים האחרונות כאן במקום הזה. הסיום עצוב ומרגש יחדיו כאשר בסיום דרכה, צה"ל מגיע לחלץ את גופות היהודים ולהעבירם לקבורה ובמקביל לוקח אחריות על תשמישי הקדושה שהיו ברשות הקהילה היהודית שנחרבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים