שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » עורך דין סכסוכי ירושה
סכסוך בין יורשים נחשב למדמם וקשה. לא אחת אנו פוגשים משפחות שחיו בשלום, שחלקו ארוחות משפחתיות אך כאשר מתגלה סכסוך בענייני ירושה, המשפחות מתפרקות
עורך דין לסכסוכי ירושה | צילום: freepik

סכסוכים בין יורשים נחשבים לסכסוכים מדממים וקשים. לא אחת אנו פוגשים משפחות שחיו בשלום, שחלקו ארוחות משפחתיות, שרקדו ושמחו יחד עם בני המשפחה באירועים משפחתיים ועוד, אך כאשר מתגלה סכסוך בענייני ירושה, המשפחות מתפרקות והופכות לזירת קרב בין בני המשפחה.

עורך דין סכסוכי ירושה נדרש לידע מקצועי, לניסיון, אך בעיקר לרגישות שכן הכאב המלווה את סכסוכי הירושה בין בני המשפחה, הלחץ, המתח והתמודדות עם רגשות השנאה והנקמה, מחייבים רגישות מיוחדת ופתרונות חכמים כדי לעשות את המרב כדי לשמור על קן המשפחה.

עו"ד אלעד בן מומחה לענייני צוואות וירושות צבר ידע מקצועי וניסיון עשיר בתחום. הידע והניסיון הרב מאפשרים לו ליישב מחלוקות בין בני המשפחה עם כמה שפחות מאבקים בבית המשפט, אך במקרה הצורך הוא ידע לייצג אתכם היטב גם בערכאות המשפטיות.

עורך דין סכסוכי  ירושה – מהם הגורמים העיקריים לסכסוכים

  • כאשר המוריש כתב צוואה, אך היא אינה חוקית ונפסלת, הירושה נקבעת על פי חוק הירושה. לעתים חוק הירושה מדיר מהצוואה בני משפחה או אנשים שהיו ביחסים קרובים וחמים עם הנפטר והיו חלק מהיורשים בצוואה הפסולה או שחלוקת העיזבון בהתאם לחוק הירושה נעשה בצורה לא שוויונית אשר מקפחת חלק  מהזכאים לירושה בהתאם לצוואה שנפסלה.
  • כאשר, לטענת חלק מבני המשפחה, המצווה לא היה כשיר מבחינה רפואית ומנטלית לכתוב צוואה, והצוואה, לדעת המתנגדים, פוגעת בהם ומקפחת אותם.
  • ביטול מתנה בחיים – במצבים שבהם אחד מהיורשים קיבל מהמוריש מתנה בחיים כמו סכום כסף גדול או דירה והוא טוען שהמתנה ניתנה לפי רצונו של המוריש, אך בני המשפחה טוענים כי זו לא הייתה מתנה, אלא מקבל המתנה לקח את הכסף על דעתו בלבד או שקיבל אותו כהלוואה זמנית במטרה להחזיר.
  • כאשר המוריש היה נשוי פעם שנייה עלולים להתעורר סכסוכים וחילוקי דעות בין האלמנה לבין ילדי המוריש מנישואים ראשוניים. ברוב המקרים עיקר הוויכוח נסוב סביב השאלה האם האלמנה זכאית להמשיך לגור בדירת המוריש והאם יש לה זכויות בדירת המוריש.

עוד מבחזית החדשות

איך להגיש התנגדות לצו ירושה או לצו קיום צוואה?

כאשר מתעוררים בין בני המשפחה סכסוכים על אודות הירושה, אחת הדרכים היא להגיש תביעת התנגדות לצוואה. התנגדות לירושה דורשת תגובה מהירה והבנה מעמיקה בדיני ירושה ולכן חשוב להיעזר בעוד מומחה לענייני צוואות וירושות. עורך דין מקצועי ידע לנסח את ההתנגדות ולהסתמך על הצוואה עצמה או על חוק הירושה. 

את בקשת ההתנגדות יש להגיש לרשם הירושות באחת מהדרכים הבאות: באופן מקוון, במסירה עצמית או במשלוח בדואר בתוך ארבעה עשר יום מהמועד שבו התפרסמה הודעה על בקשה למתן הצו. רשם הירושות יעביר את ההתנגדות לבית הדין לענייני משפחה שיכריע בנושא,

הטענות הנפוצות בהגשת ההתנגדות לירושה הן כתיבת צוואה מתוך אונס, כפייה או איומים או טעות סופר בכתיבת הצוואה.

עורך דין סכסוכי ירושה – 4 טיפים ועצות טובות

לא תמיד צריך, וכדאי, להגיע אל בית המשפט כדי לפתור סכסוכי ירושה. לעתים אפשר להגיע להבנות ולפתרון הסכסוך באמצעות גישור הנעשה אצל עורך דין אשר יודע לנווט את הצדדים להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט.

כדי למנוע סכסוכי ירושה בין אחים מומלץ למוריש לכתוב צוואה ברורה ובהירה אצל עורך דין מומחה לענייני צוואות. כאשר הצוואה תהיה מנוסחת באופן בהיר ומדויק, היא עשויה למנוע סכסוכים ואי הסכמות בין בני המשפחה.

אם החליט המוריש לחלק את הירושה שלא בדרך שווה בין בני המשפחה, רצוי ליידע את היורשים על כך מראש. ההודעה לבני המשפחה, היורשים, כאשר המוריש עדיין בין החיים, מאפשר ללבן סכסוכים ובעיות בין בני המשפחה ולעתים להביא לשינוי הצוואה. גם אם המוריש לא יבצע שינויים בצוואה, עצם ההודעה על דרך חלוקת הירושה תימנע סכסוכים לאחר מות המוריש.

בנישואים שניים חובה לכתוב צוואה ורצוי גם לחתום על הסכם ממון.

שאלות ותשובות

שאלה: למה חשוב לערוך צוואה?

תשובה: כאשר הצוואה מנוסחת באופן מקצועי היא עשויה למנוע סכסוכי ירושה מרים וכואבים ולמנוע מריבות ושבר בין בני המשפחה.

שאלה: סבא שלי השאיר חמישים אחוז מהעיזבון למטפלת שלו. האם אפשר לבטל את הצוואה ובאיזו דרך?

תשובה: הדרך לביטול הצוואה היא הגשת התנגדות לבית המשפט. בית המשפט יבטל את הצוואה רק כאשר הוא ישתכנע שהצוואה נכתבה תחת השפעה לא הוגנת, תחת אונס או איומים, כאשר נפלו טעויות בכתיבת הצוואה או שהמוריש לא היה כשיר לכתוב את הצוואה. 

שאלה: מהן הסיבות העיקריות לסכסוכי ירושה בין בני משפחה?

תשובה: הסיבות העיקריות הן: נישול אחד מהאחים מהצוואה, חלוקה לא שוויונית של הירושה וטענות לגבי גניבת הירושה בחיים באמצעות קבלת מתנות והטבות שונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים