שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עו"ד אילן בומבך בביקורת חריפה על היועמ"שית: "היא מייצגת את בג"ץ לא את הממשלה"
ביטול עילת הסבירות
עו"ד בומבך צפוי לייצג את הממשלה השבוע בדיון הדרמטי בבג"ץ בסוגית ביטול עילת הסבירות | לדבריו אם החוק יבוטל "כבר לא נהיה אותה מדינה דמוקרטית"
עו"ד אילן בומבך | צילום: ויקיפדיה

עו"ד אילן בומבך, מי שצפוי לייצג את הממשלה ביום שלישי הקרוב בדיון בבג"ץ בנוגע לעתירות שהוגשו נגד ביטול עילת הסבירות, התראיין הבוקר (ראשון) ל-103FM והתייחס לדרמה הפוליטית והמשפטית של העתירה.

לדברי עורך הדין "לא תהיה החלטה ביום שלישי, אני מניח דיון מאוד ארוך. יש 15 שופטים, הם יצטרכו לבוא, לתת פסקי דין מנומקים, לשקול את הדברים, עוד תהיה לנו השלמת דיון. רק עיקרי הדיון של העותרים יוגשו בשלישי. עתירות כאלה נמשכות בדרך כלל שנים, אם לא חודשים רבים. יש פה סד זמנים לחוץ שאין לו אח ורע" טען.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר עו"ד בומבך: "מה קורה בבית משפט עליון? קובעים דיון אחד, אני מקבל את השרביט של הייצוג לפני שבועיים וחצי אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה מודיעה חגיגית לשר המשפטים שהיא לא מייצגת את הממשלה, לא ברור למה. אני לא אתייחס כי אני רוצה לשמוע על כבודם של כל המעורבים בעניין, אני חושב שתפקידו של יועץ משפטי לממשלה, זה להגן על הממשלה, אתה לא עושה את זה רק כשמדובר באמת במשהו שמניע את כל אמות הסיפים. אתה יועץ משפטי לממשלה".

"מכוח מה היועצת המשפטית לממשלה עכשיו הגישה תשובה לבג"ץ? היא הגישה תשובה של 148 עמודים, מכוח מה? היא הרי אמרה שהיא לא מייצגת את הממשלה, הרי אני מייצג את הממשלה. אז היא יועצת משפטית של בג"ץ? בג"ץ צריך יועץ משפטי?".

"העמדה המשפטית שלי היא שאם חלילה יקרה מה שקוראת לו היועצת משפטית והעותרים, אנחנו כבר לא אותה מדינה דמוקרטית שהיינו, יש מי שמעל הריבון, מעל העם". אמר עורך הדין והוסיף: "מתי פסלו חוק יסוד במדינת ישראל? מתי פסלו חוק יסוד במדינה דמוקרטית אחרת? כל מדינה. זה פשוט הזיה, לבוא ולפסול חוק יסוד. ואת זה היועצת המשפטית לא מוכנה לייצג? זה תיקון של סעיף 15 ד' לחוק יסוד השפיטה, שבא ואומר שבהחלטות מאוד מסוימות של ממשלה ושרים, בנושא הסבירות, אל תתערבו. אם תבדקי כמה פעמים פסלו רק על סמך עילת הסבירות, אין הרבה פסיקות כאלה, בעיקר השתמשו בעילת הסבירות עם הרבה עילות נוספות".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

    1. היא מייצגת את דעתה האישית בלבד. שום חוק לא הסמיך אותה לטעון בבג"ץ כנגד הממשלה והכנסת.

  1. לא לקבל את החלטת בגץ להכריז על בגץ כפסול לדון ונובר על החוק.
    גם רבין שם פס על בג"ץ ולא הקשיב להחלטת בגץ
    רוצים אנרכיה תקבלו
    רוצים סרבנות תקבלו
    רוצים כאוס עולמי תקבלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים