שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סקר מעריב קבע: רוב האזרחים סומכים על נתניהו בניהול המבצע
על פי סקר של פאנלס פוליטיקס הליכוד התחזק וצמצם את הפער עם המחנה הממלכתי | למרות זאת, גנץ עדיין מוביל על נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח - לע"מ

על רקע מבצע מגן וחץ בעזה, הצליחה הליכוד לסגור את הפער מהמחנה הממלכתי, ועומדת על 27 מנדטים, כך עלה מסקר "מעריב", שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד"ר מנחם לזר.

על פי הסקר, המחנה הממלכתי של בני גנץ ירד ל-4 מנדטים ביחס לתוצאות הסקר שנערך בשבוע שעבר, אז הוא קיבל שיא של 31 מנדטים, בעוד מפלגת השלטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלתה ב־2 מנדטים. יש עתיד, בראשות יו"ר האופוזיציה, נותרה ללא שינוי ועומדת על 17 מנדטים.

עוד מבחזית החדשות

תוצאה מפתיעה במיוחד השיגה מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות וכרגע אין לה יו"ר, שקיבלה בסקר לא פחות מ־6 מנדטים, 2 מנדטים יותר מהסקר הקודם. מפלגת העבודה המשיכה להתרסק אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.2%, ולצדה בל"ד עם 1.9%.

המפלגות החרדיות נותרו ללא שינוי מהסקר הקודם: ש"ס עם 10 מנדטים, ויהדות התורה עם 8 מנדטים. ישראל ביתנו 6 מנדטים, כמו בסקר הקודם, חד"ש־תע"ל התחזקה במנדט ועלתה ל־6 מנדטים, בעוד רע"ם נותרה ללא שינוי עם 4 מנדטים. הציונות הדתית לא הושפעה מהאירועים הביטחוניים ונותרה על 5 מנדטים, עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר נחלשה במנדט וקיבלה 4 מנדטים בלבד. גוש מפלגות האופוזיציה הנוכחית (כולל המפלגות הערביות) הגיע ל־66 מנדטים, לעומת 54 למפלגות הקואליציה.

נתון מעניין נוסף בסקר הוא שאלת ההתאמה לראשות הממשלה: גנץ (41% – זהה לשבוע שעבר) עדיין גובר על נתניהו (38% לעומת 33% בשבוע שעבר), אבל הפער הצטמצם. עוד עלה מהסקר כי רוב המשיבים (55%) סומכים על שיקול דעתו של בנימין נתניהו בניהול מבצע מגן וחץ, 39% לא סומכים ו־6% חסרי דעה בעניין. כמעט כל מצביעי הקואליציה (86%) סומכים על נתניהו, במיוחד מצביעי הליכוד (98%). בקרב מצביעי האופוזיציה ישנו רוב מוחלט (66%) למי שלא סומכים על שיקול דעתו, אבל שיעור משמעותי של 29% כן סומכים עליו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים