שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' על העימותים עם המפגינים: "זה קפיטול"
מפגינים חסמו את הכניסות למשכן והמשטרה נאלצה להפעיל מכת"זיות ורימוני עשן | חברי הכנסת הגיעו למשכן בליווי ניידות משטרה
ההפגנה באזור הכנסת | צילום: דוברות המשטרה

לקראת ההצבעות הצפויות היום (שני) על ביטול עילת הסבירות, ממשיכים מתנגדי הרפורמה המשפטית את המחאה במשכן הכנסת. מפגינים חסמו את כל דרכי הגישה למשכן ופעילי "אחים לנשק" אזקו עצמם זה לזה במטרה לשבש את כניסת חברי הכנסת למקום. השוטרים גררו מפגינים שסירבו להתפנות, והשתמשו במכת"זית, פרשים ורימוני עשן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע ללשכתו שעות מספר לאחר ששוחרר מבית החולים שיבא נתניהו נפגש עם שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', שעות לפני ההצבעה על ביטול עילת הסבירות.

עוד מבחזית החדשות

גורמים בקואליציה מסרו כי "נשיא המדינה הרצוג, לפיד וגנץ לא יכולים להיות בני שיח כל עוד אינם מגנים את המצור הבלתי חוקי ובלתי דמוקרטי על הכנסת". עקב החסימות, חברי הכנסת נכנסים למשכן עם כלי הרכב שלהם בליווי ניידות משטרה.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' תקף את המפגינים מחוץ לכנסת: "מצור אלים בניסיון למנוע מחברי הכנסת לממש את זכותם וחובתם להצביע במליאה זה לא דמוקרטיה. זה קפיטול. בעלי קניונים שעושים פוליטיקה על הגב של בעלי העסקים הקטנים ופוגעים בכוח בפרנסתם זה לא דמוקרטיה. השמאל כבר מזמן הפך ללא דמוקרטי והימין מנסה להחזיר את הדמוקרטיה לישראל".

חברת הכנסת נעמה לזימי נפגעה ממכת"זית מחוץ לכנסת. "הזרם שהופנה אליי היה יחסית קליל. המשטרה מפעילה מכת"זית נגד מפגינים שעומדים על המדרכה ולא מפריעים. ההתנהלות ברוטלית ואלימה", אמרה לזימי. "ניגשתי למפקד האירוע ואמרתי לו שזה לא לפי הנהלים. הוא אמר: "תשאירי לי את העבודה". ככה נראות דיקטטורות בהתהוות. אנחנו עדים לפריצת כל הגבולות עם איך שהשוטרים נוהגים עם המכת"זיות והפרשים. זה שלא קרה עדיין אסון זה נס".

מפגין מחוץ לכנסת נפצע קל מפגיעת מכת"זית ופונה לבית החולים שערי צדק. במהלך העמותים נעצר משה רדמן, אחד ממובילי המחאה. כשעה לאחר מכן נעצר במקום מפגין נוסף. מוקדם יותר נעצרו שלושה מפגינים לאחר שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת בניסיון למנוע את יציאתו מהבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים