[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' זועם וסירב לשוחח עם נתניהו
נאום עבאס
מקורביו של יו"ר האיחוד הלאומי אומרים כי הוא זועם על נתניהו, ש"מלבין של מפלגת רע"מ" – נאום עבאס לא היה זוכה לתהודה לולא תמיכת רה"מ
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים צח, לע"מ / באדיבות המצלם

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' סירב לקבל אמש (חמישי) שיחה מראש הממשלה בנימין נתניהו. ע"פ גורמים בסביבתו של סמוטריץ', חבר הכנסת כועס על "מסע ההלבנה" שעורך רה"מ למפלגה שבראשות עבאס והוסיפו כי היא "תומכת בטרור ומתנגדת להגדרתה של ישראל כמדינה יהודית".

עוד מסבירים בסביבת סמוטריץ' כי בלעדי מסע ההלבנה של רע"מ מצד נתניהו, שנועד לאפשר הקמת ממשלה בעזרתו, נאומו הערב לא היה מקבל תהודה. "סמוטריץ' זועם על מסע ההלבנה שעורך נתניהו למפלגת רע"מ שתומכת בטרור ומתנגדת להגדרתה של מדינת ישראל מדינה יהודית", אמרו בסביבתו של יו"ר הציונות הדתית.

ב'ווינט' דווח כי גורמים פוליטיים בימין סבורים שנאומו של עבאס נולד מתוך שיחות שקיימו איתו נציגי הליכוד בניסיון לקרב את הציבור הימני למהלך. בליכוד החלו "לטפטף" מסרים לפיהם צריך להושיט יד לעבאס – ומאחורי הקלעים אף פעלו כדי לקרב את יו"ר רע"מ ולשכנע את סמוטריץ' ובן גביר לתמוך באפשרות.

גורם בסביבתו של סמוטריץ' שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "ההכשר שמוענק לתומכי טרור ומי שמסרבים להכיר במדינה יהודית בערב הזה הוא נזק מטורף ולא יסולח שכולו באחריות נתניהו". לדברי אותו גורם, "אותם חלקים חסרי אחריות וקצרי רואי בימין שנופלים לרגלי מנהיג תנועה אסלאמית שבנאום המפויס ביותר שלו לא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, מוכיחים שהרבה יותר קל להוציא את היהודים מהגלות מאשר את הגלות מהיהודים".

ב'ישראל היום' דווח כי יו"ר הציונות הדתית מתכנן להגיב בחריפות למהלך של ראש הממשלה, ולהבהיר לו שמפלגתו לא תסכים בשום דרך ובשום צורה להיות חלק מקואליציה שמנסור עבאס שותף לה בכל דרך שהיא – כולל תמיכה מבחוץ.

בציונות הדתית שורר כעס גדול גם על מה שהם מגדירים: "התפרקות ערכית מוחלטת של נתניהו ושיטוי דעת הקהל, תוך הכשרת מהלכים שעד לפני זמן קצר לא עלו על הדעת, והכל רק כדי לשמר את שלטונו". לדבריהם, הם לא יהיו חלק מהמלך.

עוד ציינו שלפני כשנה חברי תקווה חדשה (נכון להיום) יועז הנדל וצבי האוזר מנעו מסיבות אידאולוגיות מבני גנץ להקים ממשלה שהייתה אמורה להישען על הרשימה המשותפת. "לנוכח הגמגום של סמוטריץ' וחבריו, מי יוכל לבוא בטענות לבנט, לסער או להאוזר ולהנדל אם יצטרפו לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת?

"גם החרדים תומכים בצירוף עבאס – כלומר, מבחינת נתניהו ושותפיו יש הכשר של בד"ץ לממשלה עם המפלגות הערביות", כך אמרו הבכירים בתקווה חדשה.

בן גביר: "עבאס מנסה להציג כ-"דובי חמוד" את מי שתומך בחמאס"

בעוד שרשמית סמוטריץ' טרם פרסם התייחסות לנאום של עבאס, הוא שיגר ברמז שיתוף בטוויטר לציוץ של העיתונאי החרדי משה גלסנר שכתב: "סנוקרת ימנית עצמית. ההכשר שמעניקים הימין והחרדים לרע"מ הוא התאבדות עצמית מפוארת שתוריד את הימין מהשלטון לעשרות השנים הבאות. רשת הביטחון הזו לשמאל, תשכיח גם מיורשיו של גפני כיצד מרגיש כס יו״ר ועדת הכספים".

בנוסף, סמוטריץ סימן "לייק" לשורת ציוצים תוקפניים בנושא. "רק מזכיר שמדובר בתומך טרור! זהו… אתם יכולים לחזור לשמוח", כתב גולש שזכה ללייק של הפוליטקאי הבכיר. גולש אחר כתב: "אובדן עשתונות טוטאלי של הימין. עבאס נשא נאום. כפיים. מרגש. שכחתם את חיבוקי המחבלים. שכחתם הכל. בשביל מה? בשביל ממשלה לדקה? תתעשתו ומהר, כי האירוע הזה יחזור לכולנו כמו בומרנג ועכשיו לא תוכלו לומר מילה".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית הח"כ המיועד איתמר בן גביר, מקום 3 ברשימת הציונות הדתית, היה נחרץ ופרסם דקות אחרי נאום יו"ר רע"מ תגובה חריפה: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ-"דובי חמוד" את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס".

גם מספר 5 ברשימת 'הציונות הדתית', הח"כית המיועדת אורית סטרוק, יצאה נגד ההחלטה: "תירגעו, זו לא גזענות ולא שנאת ערבים. רק קצת כבוד לאומי. היד המושטת של מנסור עבאס מגואלת בדם: הוא לא התנער מהתמיכה השיטתית של מפלגתו במחבלים. וגם – בשונה ממחמוד עבאס – לא נדרש להכיר בישראל כמדינה יהודית".

בינתיים, היחיד בליכוד להגיב לנאומו של עבאס היה סגן השר ח"כ יואב קיש, ששיבח את הדברים: "נשים בצד את הפוליטיקה, הבחירות והרכבת הממשלה. שמחתי לשמוע את נאומו של מנסור עבאס. פעמים רבות אמרתי בכנסת שהרשימה המשותפת לא מייצגת את אזרחי ישראל הערבים שרוצים לחיות בשלום ובשיוויון זכויות במדינת ישראל. מדינה יהודית דמוקרטית. היום נוכחנו לראות שלקול הזה יש נציגות בכנסת".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, כתבה בטוויטר: "היינו צריכות קורונה וקריסה פוליטית כדי שאחרי 28 שנות הסתה של נתניהו והימין, יהיה ברור שהחברה הערבית היא חלק מהחברה הישראלית. הראשון שהלך לקראת אזרחי ישראל הערבים היה יצחק רבין. אנחנו נחזור למימוש החזון האזרחי והחברתי הזה. אני קוראת למנסור עבאס לבוא אתנו כדי שביחד נשנה את המציאות".

סמוטריץ' בשבוע שעבר: "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ"

בשבוע שעבר, יומיים אחרי הבחירות, מיהר סמוטריץ' להבהיר את עמדתו: "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהמנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר. תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה".

"לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה – כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסויימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה", דברי סמוטריץ אז.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

תגובה אחת

  1. עכשיו אני באמת שמחה שהצבעתי לסמואריץ ולבן-גביר! אלה הקולות שאני רוצה שהנבחרים שלי ישמיעו, ומקווה שגם ימשיכו כך!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים