שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ בתגובה לבלינקן: "הממשל האמריקאי יודע שהממשלה הזו מחויבת להתיישבות"
שר האוצר כינס מסיבת עיתונאים בגבעת הראל שהממשלה מתכננת להכשיר | סמוטריץ': "התשובה האמיתית לטרור היא להמשיך לבנות ולהתבסס בארץ ישראל"
יו"ר עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוד וייל

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', כינס הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים במאחז גבעת הראל שבבנימין. מאחז זה הוא אחד המאחזים הבלתי חוקיים שהממשלה החליטה להכשיר בדיעבד, לצד קידום בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות.

בדברים שנשא סמוטריץ' במקום הוא אמר כי: "התשובה האמיתית לטרור היא להמשיך לבנות, להמשיך להתבסס בארץ ישראל. זה מה שאנחנו כממשלה, כמדינה, כעם, חייבים לעשות. מפעל ההתיישבות משגשג בזכות החלוצים שמקיימים אותו במשך הרבה מאוד שנים, באהבה גדולה, בנחישות גדולה, בהתמדה גדולה ובמקצועיות. אישרנו כרגע 10 יישובים, ויש סעיף כללי בהחלטה שמאפשר לנו לקדם עוד במקביל אם נדרש. שותפיי לקואליציה מבינים שזה מהלך הגיוני".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר סמוטריץ' "אנחנו מחויבים להסדיר את ההתיישבות כולה, ולהסיר לחלוטין את המגבלות על הבנייה ביהודה ושומרון. האזור הזה חייב להתנהל כמו כל אזור אחר במדינת ישראל, וכך יהיה". על גבעת הראל, שבה נערכה מסיבת העיתונאים, אמר: "אני נזכר כמה מכות חטפנו פה כשבאנו להקים אותה וכשפינו אותנו. עכשיו אני שר וזו סגירת מעגל".

סמוטריץ' התייחס לביקורת של ארה"ב להכשרת המאחזים ואמר: "אני חושב שמי שבקיא בהודעות, מדובר בתגובה סבירה לחלוטין. יש לנו אינטרסים משותפים, ויחד עם זה אנחנו מעבירים לאמריקאים את התפיסה שלנו ואת האינטרסים שלנו. הממשל האמריקני יודע שהממשלה הזו מחויבת להתיישבות. מותר שיהיו מחלוקות גם בן ידידים, וכך זה יימשך".

יו"ר הציונות הדתית התייחס לסמכויות שהוא אמור לקבל במשרד הביטחון מגלנט, ובהן השליטה במנהל האזרחי ובמתאם פעולות הממשלה בשטחים. לדבריו "צבא לא יכול ולא צריך לנהל חיים אזרחיים", אמר. "משרדי הממשלה במדינה דמוקרטית הם אלה שצריכים לנהל חיים אזרחיים. אנחנו ננרמל את החיים של חצי מיליון מתיישבים שגרים ביו"ש וכרגע נתונים לממשל צבאי".

עוד הוסיף סמוטריץ' "זה לא מהלך קל למערכת הצבאית, הם התרגלו לשיטת עבודה ואנחנו מזיזים את הגבינה. זה אירוע קשה, ולכן אני לא עושה את זה בפעם אחת ומתקיימים דיונים, אבל אני לא אתן לזה להימרח יותר מדי זמן . אני לא רוצה לסובב את היד ולשבור אותה, אלא לתת לזה את הזמן. ההסכם יקום נקודה".

לגבי הפינוי שצפוי בימים הקרובים באזור שילה, אמר סמוטריץ' כי: "מדובר בעוול ומצב אבסורדי". לדבריו, "אף אחד לא יודע מה עם הקרקע, ובהחלטה פוליטית הוחלט לפנות. אני נתתי הוראה לבטל את הצו, אבל לצערי מכיוון שנושא הסמכויות ביני לבין גלנט טרם הוסדרו, אני קורא לגלנט מכאן, תבטל את הצו לפינוי, זה המעשה הנכון והמוסרי. לו הסמכויות היו אצלי, הייתי מבטל את הצו". בנוסף אמר השר כי תוכנית המתאר של ההתנחלות מבואות יריחו, שממתינה זמן רב לאישור, תאושר בישיבה הקרובה של מועצת התכנון העליונה.

סמוטריץ' הבהיר כי: "ההתיישבות ביו"ש לא תקום על אדמות פרטיות של ערבים. כל היישובים שיאושרו נמצאים על קרקעות מדינה או פרטיות של יהודים. לא כל ערבי שבא לספר סיפורי עלי באבא, נהפוך את זה לקרקע שלו".

עוד מבחזית החדשות

לסיום הוא התייחס גם למהפכה המשפטית ולמחאות נגדה ואמר: "אנחנו תמיד בעד הידברות". "לגבי המוחים, יש שתי קבוצות, קבוצה אחת של אנשים שישראל חשובה להם, הם פטריוטים וציונים. איתם צריך לדבר כי אחים אנחנו. לצערי יש גם אנשים מסיתים שמוכנים לשרוף את המדינה. יש לי הערצה לאותם אנשים שעזבו יום עבודה אתמול, ואיתם נשב כדי לצמצם את המחלוקת. אני משוכנע שאפשר לייצר שיח ודיאלוג, כי הם באים מתוך רצון אמיתי. העם הזה בחיים לא ירים יד אחד עך השני, ואני מסתייג מהאנשים במחנה שלי שאומרים על המפגינים שהם אליטיסטים. אחים אנחנו, ונמצא את הדרך לדבר ולצמצם את זירת המחלוקת".

במסיבת עיתונאים השתתפו כל חברי הכנסת של הציונות הדתית, שפתחו את הישיבה בדקת דומייה לזכר לוחם מג"ב אסיעל סואעד שנפל בפיגוע אתמול.

מלבד גבעת הראל, המאחזים שיוכשרו הם שחרית, גבעת ארנון, אביגיל, עשהאל, גבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה ושדה בועז. מדובר ביישובים שקיימים כבר שנים רבות ועומדים על הקרקע, ולכן מדובר בהכשרה בדיעבד. בקבינט הוחלט גם שראש הממשלה, שר הביטחון ושר נוסף יאתרו וימצאו עוד עשרות נקודות שיהפכו ממאחזים לא חוקיים להתיישבות צעירה, ויחוברו לחשמל ומים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים