[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מציג את ממשלתו השישית: המשימה הראשונה, לסכל את תוכנית הגרעין האיראני
רה"מ המיועד פתח את נאומו בהצגת קווי היסוד של ממשלתו החדשה והצגת חלוקת התפקידים | באופוזיציה המסתמנת הפריעו לנאומו וצעקו – "חלש"
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סוף סוף זה הגיע. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן קואליציוני נתניהו משביע היום (חמישי) את ממשלתו השישית. מליאת הכנסת התכנסה הבוקר לדיון ולהצבעה על הקמת ממשלת ישראל ה-37. 

בפתח נאומו אמר נתניהו "זאת הפעם השישית שבה אני מציג ממשלה בראשותי כדי לזכות באמון הכנסת. אני מתרגש כמו בפעם הראשונה" שיתף נתניהו "המשימה הראשונה שלנו היא לסכל את מאמציה של איראן לפתח גרעין שיאיימו עלינו ועל העולם כולו. בנוסף, הממשלה החדשה נחושה להחזיר את המשילות, השקט והביטחון האישי לאזרחי ישראל".

עוד מבחזית החדשות

מספסלי האופוזיציה הפריעו לנתניהו בקריאות רמות, חלק מחברי הכנסת אף דפקו על השולחנות וצעקו לעברו במקהלה "חלש". נתניהו, לא נשאר חייב ועקץ "תלמדו לכבד את הכרעת הבוחר, לא מטפסים על גדרות הכנסת".

עוד הבהיר נתניהו "יש בינינו הסכמה רחבה על רוב האתגרים שעומדים לפתחנו, אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על "סוף המדינה", ו-"קץ הדמוקרטיה". חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות אבל זה לא קץ הדמוקרטיה, זאת מהות הדמוקרטיה. משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב. בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק. ראינו זאת רק עכשיו במסגרת אחרת, במשחקי המונדיאל. בדמוקרטיה לא מטפסים על גדרות הקפיטול ולא מטפסים על גדרות הכנסת!".

בתום נאומו עלה לדוכן ראש הממשלה היוצא ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

לפיד פתח את נאומו ואמר "כדי למנוע ניסיונות לשכתב את ההיסטוריה, צריך שיהיה ברור מה היה מצבה של המדינה ברגע העברת השלטון, חתמנו הסכם מדיני היסטורי עם לבנון שמבטיח את האינטרסים של ישראל הצפון והחזרנו את מדיניות החיסולים הממוקדים". עוד טען לפיד בנאומו "אם ימשיכו בנתיב שחצבנו אפשר להגיע לנורמליזציה גם עם סעודיה בזמן קצר".

באופן לא צפוי, התמקד לפיד בנאומו בעיקר בהישגי ממשלתו. הוא כמעט לא התייחס לקווי היסוד של הממשלה החדשה ולא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד ציין כי  "אנחנו מעבירים לכם מדינה במצב מצוין. עם כלכלה חזקה, עם יכולות ביטחוניות משופרות והרתעה עוצמתית, עם מעמד בינלאומי מהטובים שהיו פה אי פעם, תשתדלו לא להרוס את זה, אנחנו תיכף חוזרים".

עוד מבחזית החדשות

לאחר הנאומים ולאחר קבלת הסכמות עם האופוזיציה, יתקיים דיון משולב שבו יבחר יו"ר הכנסת. מי שצפוי להיבחר הוא חבר הכנסת אמיר אוחנה.

בשעה 17:30 לערך יתכנסו חברי הכנסת והשרים לתמונה המסורתית עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים