שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » נצחו אראלים את המצוקים: מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל ראש מועצת חכמי התורה
נשבה ארון האלוקים: עם הסתלקותו של זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס ומנהיג הציבור הספרדי מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל והוא בן 95 בפטירתו
מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל | צילום: יעקב כהן

אבל כבד ירד על כל הציבור החרדי בארץ ובתפוצות עם היוודע הבוקר (רביעי) הבשורה המרה, על הסתלקותו של מנהיג הציבור הספרדי וראש מועצת חכמי התורה של ש"ס מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל, ראש כולל "תורה וחיים" בבני ברק. בן 95 היה בפטירתו.

בתקופה האחרונה נישאו תפילות בכל רחבי העולם היהודי לשלומו ולרפואתו של הרב זצוק"ל, אך לדאבון לב ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל הנהיג את הציבור הספרדי ועולם התורה כממשיך דרכו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל שנפטר בחודש אב האחרון. הרב בעדני זצ"ל היה מוותיקי מועצת חכמי התורה, ובמשך שנים רבות רומם את קרנם של בני התורה הספרדים בארץ ובעולם.

מיטתו של מרן הגר"ש בעדני זצ"ל תועבר משיבא למעייני הישועה לעריכת הטהרה ומסע הלוויה יחל בשעה 13:00 בצהריים מכולל "תורה וחיים" ברחוב רבי עקיבא 133 בבני ברק לבית החיים שם ייטמן לצד רעייתו הרבנית ע"ה.

על פי הוראת הגאון חכם ניסים בן שמעון, על כל תלמידי מוסדות התורה, אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות להשתתף בהלווית מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, כמו כן יוכרז על ביטול מלאכה בכל שעות מסע הלוויה. גם מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה לכל תלמידי הישיבות והכוללים בבני ברק לצאת ולהשתתף במסע הלוויה.

במערכת הפוליטית ספדו למנהיג הציבור הספרדי הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל. בהודעה מטעם סיעת ש"ס נכתב: אהה! חשך עולם בעדנו! תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, המומים, כואבים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של מופת הדור והדרו, רב רבנן, נזר החכמים, משיירי כנסת הגדולה, גאון הענווה והיראה, מנקיי הדעת, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה׳ בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הק׳ וממנה ישקו כל העדרים, עמוד האמת והחסד, מרן פאר הדור, הגאון האדיר, רבי שמעון בעדני זצוקללה״ה, זקן מועצת חכמי התורה, ראש כולל ״תורה וחיים״ בבני ברק והוא בן צ״ד שנים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה"׳.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בלב דואב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של הרב שמעון בעדני זצ"ל, תלמיד חכם עצום ומנהיג רוחני של רבבות בית ישראל. הרב בעדני, ששימש כנשיא מועצת חכמי התורה של הציבור הספרדי בארץ ובעולם, התאפיין כל ימיו בתכונת ההתמדה. מגיל צעיר הוא שקד על תלמודו, נתן שיעורים, הוביל ישיבות ושאף להחזיר את עטרת יהדות ספרד לתפארתה. תרומתו לפריחת עולם התורה בדורנו בולטת וחשובה. לא תהילה חיפש הרב בעדני, וגם לא את אור הזרקורים. הוא הפיץ תורה ברבים בשקידה כבירה ובענווה מופלגת. מביתו החם בבני ברק הוא יצא מדי יום לישיבת "תורה וחיים", שאת רבניה ותלמידיה טיפח באדיקות. אהבת ישראל שפיעמה ברב בעדני תוסיף לשרות בתוכנו. אני מוסר את תנחומיי העמוקים למשפחתו ולכל מוקיריו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״פטירתו של הרב הגאון שמעון בעדני היא אובדן עצום לעולם התורה. תמיד אזכור את פגישותינו, ואת דאגתו העמוקה לכלל החברה הישראלית. לצד גדלותו התורנית והאמונית, וענוותנותו הרבה, הנהגתו הרוחנית הייחודית הייתה מחוברת הן למסורת ישראל השורשית, והן לציבור שומעי לקחו, לעם ולמדינה. אני שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים״.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ספד בכאב: "חשך עולם בעדנו. שבור וכואב מהסתלקותו בסערה של זקן מועצת חכמי התורה, מורי ורבי, פאר הדור והדרו, גאון הענווה והיראה הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, ממייסדי תנועת ש"ס, אשר פעל למענה במסירות נפש מופלאה. אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח״כ יריב לוין: "יחד עם כל עם ישראל, כואב את פטירתו של הרב שמעון בעדני, זקן מועצת חכמי התורה. שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ספד: ״וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳״. מבכה יחד עם כל בית ישראל את עלייתו השמיימה של הרב בעדני זצ״ל. כמה תורה, כמה יראת שמים עם ישראל איבד רק בשנה האחרונה. תנחומים מעומקא דליבא למשפחתו, לתלמידיו ולמשפחת ש״ס האבלה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על פטירתו של הגאון הגדול הרב שמעון בעדני זצ"ל, זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס ומגדולי רבני דורנו, שהאיר את העולם בתורתו. חבל על דאבדין. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

עוד מבחזית החדשות

השר יואב בן צור ספד: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש". "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו, בלב שבור ורצוץ מבכה מרה את פטירתו של אבינו רוענו, מרן פאר הדור, איש האלוקים, גאון הגאונים משיירי כנסת הגדולה, סמל הענווה, שר התורה, עמוד ההוראה. מרא דכולא תלמודא אשר כל רז לא אניס ליה. כל ימי חייו התייגע באש התורה בהתמדה עצומה והזדכך בייסורים קשים. מרן פאר הדור, זקן מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול רבי רפאל שמעון בעדני זצוק״ל. אשר התבקש לישיבה של מעלה ועלה בסערה השמימה.

עוד ספד בן צור "כל חייו מרן זצוק"ל הסתופף בביתו בצניעות ופרישות והתעטר בכתרה של תורה. הסתופף בצילם של גדולי ומאורי הדור ובראשם מרן אביר הרועים מורנו ורבינו מרן הרב עובדיה יוסף זצוק״ל והנחיל לעם ישראל את עמל התורה בהתמדה ושקידה עצומה ומופלאה. החזיק את העולם בקדושתו ותפילותיו הזכות, לקח על לוח ליבו את עול הציבור והיה כאב רחום לכל פונה בעצה ותושייה. "מי ייתן לנו תמורתו, מי ייתן לנו חליפתו". יתומים היינו ואין אב, יחד עם כל בית ישראל מתאבל על האבדן הגדול לעולם התורה ועם ישראל. "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

סגן השר ח״כ משה אבוטבול צייץ: "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו. ‏נפלה עטרת ראשנו ותפארתנו נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון ה׳. מורנו ורבנו פאר הדור והדרו הגאון הגדול, ‏מרן הרב שמעון בעדני זצוקללה״ה, זקן מועצת חכמי התורה. כבה נר המערבי ושר גדול נפל בישראל. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ספד: ״העולם היהודי אבל ושבור. הסתלקותו של זקן מועצת חכמי התורה, מרן הגר״ש בעדני זצוק״ל היא אבדה אדירה של שריד לדור דעה. עמד כחומה בצורה אל מול המבקשים לפרוץ פרצות בקדושת השבת, הרביץ תורה לעדרים עשרות בשנים. כל הליכתו בצניעות וענווה שאין להן אח ורע״.

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש ספד: "ברוך דיין האמת. יחד עם כל בית ישראל אני מביע צער רב על הסתלקותו לשמי מעלה של מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מענקי הדור, גדול מעתיקי המסורת השורשית. מרן הרב זצוק"ל, למרות צניעותו המופלגת זכה והיה מורה דרך לרבבות וסמל למסירות נפש למען לימוד התורה, גם בתקופת חולשתו נשא את עול ההנהגה ודאג לכלל עם ישראל. בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון ספד: "יחד עם כל בית ישראל כואב את הסתלקותו של זקן מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל. זכיתי לברכותיו ועצותיו במשך שנים ארוכות, ודמותו האצילית הייתה חוליה חשובה בשרשרת ההנהגה של העם היהודי. אני בטוח שהרב ימשיך להיות מליץ יושר על כולנו. יהי זכרו ברוך".

גם משטרת ישראל שלחה את תנחומיה לבני משפחתו של מרן הרב שמעון בעדני זצ"ל. לקראת מסע הלוויה היום בשעה 13:00, צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר בני ברק. חסימות התנועה יחלו בהדרגה החל משעה 10:00.

בהודעת המשטרה נאמר כי המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים למסע ההלוויה שיערך בשעה 13:00 בבית העלמין פוניבז' ברח' חזון איש בבני ברק. מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב מיחידות המשטרה השונות ייטלו חלק בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה והכל על מנת לשמור על שלום הציבור. "אנו קוראים לקהל המבקש להשתתף במסע הלוויה לאפשר את קיומה באופן מכבד ובטוח".

הסדרי התנועה:

החל מהשעה 10:00 ייחסם רחוב:

• רבי עקיבא יסגר לתנועה מהרב שך עד אהרונוביץ'.

החל מהשעה 11:00 ייחסמו הצירים הבאים:

• אהרונוביץ' יסגר מפינת הרב ריינס עד עזרא.

• עזרא יסגר לתנועה מהרב כהנמן עד חזון איש.

• נחמיה יסגר לתנועה מעזרא עד חזון איש.

• חזון איש יסגר לתנועה מרבי עקיבא עד בית העלמין כולל רח' הרב לוין ר"ג.

• שד' ירושלים יסגר לתנועה מתרצה רמת גן עד חזון איש בני ברק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים