שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נסיגה משמעותית במו"מ הקואליציוני מול "הציונות הדתית"
הרכבת הממשלה
לאחר ההתקדמות שהושגה בימים האחרונים, מתברר היום כי הפערים בין הצדדים עדיין משמעותיים | הציונות הדתית: "הליכוד החזיר למעשה את המו״מ לנקודת ההתחלה"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: מפלגת הציונות הדתית

לאחר שהושגה התקדמות במו"מ, כפי שדיווחנו. הוצעה פשרה לפיה חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ ואריה דרעי יבצעו ביניהם רוטציה על משרדי האוצר והפנים – הבוקר, ובצל הפיגוע הקשה, מתברר כי חלה נסיגה משמעותית בהסכמות בין הצדדים. הציונות הדתית מסרה, כי: "לצערנו הליכוד חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו אמש והחזיר למעשה את המו״מ לנקודת ההתחלה".

בליכוד לעומת זאת, אומרים כי בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום. לדבריהם, סוכם עם בצלאל סמוטריץ׳ שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו. עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ אחרי שהושג הסיכום. לדבריהם, סמוטריץ דורש להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר.

ככל הנראה, סלע המחלוקת המרכזי בין הליכוד לציונות הדתית, עוסק בדרישת סמוטריץ׳ להעביר תחת סמכותו את המינהל האזרחי שאמון על הפעילות האזרחית בשטחים. סמוטריץ׳ רוצה שהאחריות על המנהל האזרחי תועבר למשרדו, זאת בכדי לוודא אכיפה על הבניה הפלסטינית. בליכוד מתנגדים בתוקף, בין היתר בשל הרגישות המדינית.מחלוקת נוספת נוגעת להסדר הרוטציה על תיק האוצר. סמוטריץ מסכים רוטציה על תיק האוצר אך ורק אם לאחר שנתיים יקבל את משרדי הפנים וגם התחבורה. בליכוד מוכנים לתת רק את הפנים.

עוד מבחזית החדשות

הבוקר מסר יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "הגיע הזמן להקים ממשלה. הטרור הערבי הרצחני מתדפק על דלתנו, חייבים להקים ממשלה לאומית מיד!אני קורא לראש הממשלה המיועד נתניהו לכנס את ראשי הסיעות כדי להגיע להסכמות ולהקים באופן מידי ממשלת ימין שתעשה שינוי אמיתי ותחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל". מנגד, אמרה חברת מפלגתו אורית סטרוק: "לכל צועקי ה"תקימו כבר ממשלה" ממשלה ממקימים כדי לשנות. אין בכל העולם ספר חוקים בו כתוב: מי שרוצח יהודי יקבל כסף, רק לרשות הפלסטינית יש חוק אנטישמי כזה. אין טעם להקים ממשלה שתמשיך לגמגם מול רשות הרצח הזו, תימנע מלהגדיר אותה כאויב, ותאפשר לה להמשיך לשדוד את הארץ שלנו.
על זה הויכוח"

בתגובה אומר גורם בליכוד כי "אין מחלוקת עם סמוטריץ׳ בעניין העברת סמכויות המנהל האזרחי. זאת עוד דוגמה לפרסומים כוזבים שרק פוגעים בהקמת ממשלת ימין מייד". ראש הממשלה המיועד נתניהו הודיע כי ימסור היום הצהרה לתקשורת לאחר ביקור אצל הפצועים מהפיגוע. שם הוא צפוי ככל הנראה לקרוא להאצת המגעים הקואליציוני

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים