שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נסגרו הרשימות לוועדה לבחירת שופטים
ביום רביעי הבא תתקיים במליאת הכנסת הצבעה חשאית על הנציגים לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים. באופוזיציה התאחדו סביב קארין אלהרר נציגת יש עתיד
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ביום רביעי הבא תתקיים במליאת הכנסת הצבעה חשאית על הנציגים לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים. 120 חברי כנסת ישתתפו בהצבעה.

מטעם הקואליציה הגישו את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים 9 חברי כנסת, בהם שישה מהליכוד. אביחי בוארון, טלי גוטליב, אלי דלל, ניסים ואטורי, משה סעדה ומשה פסל. מעוצמה יהודית הגישו מועמדות יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך. מטעם ש"ס יתמודד ח"כ אוריאל בוסו.

עוד מבחזית החדשות

ההערכות הן שבוסו הגיש את מועמדותו בהנחיית יו"ר ש"ס אריה דרעי. על פי גורמים בקואליציה, אם תתקבל החלטה לבחור שני נציגים מהקואליציה בלי נציג אופוזיציה, בוסו אמור להיות הנציג השני יחד עם נציג עוצמה יהודית. באופוזיציה התאחדו מאחורי מועמדותה של ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד.

לוועדה למינוי דיינים הגישו מועמדות חברי הכנסת, אליהו ברוכי, קטי שטרית, פנינה תמנו ומתן כהנא. לוועדה למינוי קאדים הגישו מועמדות, ינון אזולאי אחמד טיבי מנסור עבאס ואוהד טל.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לסגירת הרשימות ואמר כי: "הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים בשבוע הבא הן נקודת מבחן משמעותית. כשהדמוקרטיה הישראלית על הכף, אסור לחזור על טעויות העבר ולבזבז קולות. קיבלתי החלטה לקחת אחריות ולא להעמיד מועמד מטעם המחנה הממלכתי, כך שהאופוזיציה תגיע מאוחדת".

עוד מבחזית החדשות

"כעת נתניהו צריך להכריע האם לצעוד בדרך האחריות, או לדרדר אותנו לתהום הקיצוניות. אם יבחרו שני מועמדים מהקואליציה, יהיו לכך השלכות חמורות על מדינת ישראל, שיביאו לפגיעה בדמוקרטיה, ולצידה וכנגזרת ממנה פגיעה בביטחון, בכלכלה ובחברה. נתניהו, אל תהמר על מדינת ישראל" אמר גנץ.

בתגובה אמרו בליכוד: "מה שבני גנץ דרש בהסכם הקואליציוני ב 2020, פתאום הופך לקץ הדמוקרטיה ב-2023. בני גנץ הוא אבי הרעיון של שני חברי קואליציה בוועדה למינוי שופטים. ב- 2020 הוא אף התנה זאת כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד והתעקש שהליכוד יחתום על הדברים הבאים: :כל חברי הקואליציה מחויבים לבחור באותם שני מועמדים של הקואליציה (צבי האוזר ואסנת מארק)". כך נעשה ומינויים אלה אף אושרו בפסק דין של בג"ץ". עוד הוסיפו בליכוד "קץ לצביעות – לא קץ הדמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים