היום (שני) החלה רכבת ישראל בשילוב הדרגתי של הרכבות החשמליות החדשות מסוג DDEMU – Double deck Electric multiple unit, לקראת שילובם בשנים הקרובות כמרכיב מרכזי בצי הרכבות והכנסתם לשירות בקווי הנוסעים שעוברים כיום הסבה לחשמל.
נסיעות אלה, המבוצעות בתיאום ובאישור משרד התחבורה, כנסיעות מסחריות עם נוסעים בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון בשעות השפל בשלב זה, ומלוות על ידי צוותי שירות, טכנאים, מדריכים ודיילים, מגיעות לאחר מספר חודשים בהם התבצעו נסיעות ניסוי והרצה ללא נוסעים, ומהוות שלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "כל התקדמות בפיתוח התחבורה הציבורית שלנו היא משמחת ומרגשת. החל מהיום ובהדרגה, יוטמעו הקרונות החדשים שהחלו לפעול בקו ירושלים-הרצליה. אלו רכבות חדישות, ירוקות ואמינות. מדובר בשיפור שירות משמעותי שיספק חווית נסיעה טובה, נוחה ונעימה יותר לנוסעות ולנוסעים ומצטרף למכלול של פעולות ברכבת ובתחבורה הציבורית בכלל שמטרתן שיפור חווית המשתמש והמשתמשת".
הרכבות מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים.
לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.