[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ | בגיל 106: זקן המקובלים הגאון הצדיק רבי שלום שמואלי זצוק”ל נתבקש לישיבה של מעלה

עם צאת השבת הגיע הבשורה המרה על הסתלקותו בשיבה טובה של זקן המקובלים הגאון הצדיק רבי שלום שמואלי זצ”ל, שנתבקש לבית דין של מעלה כשהוא בן 106 שנים טהורות ומלאות וגדושות בפרישות מכל חיי העולם הזה, וכל עיתותיו הקדיש בצנעה וענווה ללימוד התורה הקדושה והגה ולמד שנים רבות גם בתורת הקבלה, היא תורת הסוד, והיה לבקיא מופלג ברזין דתורה.

הצדיק זצ”ל, הוא אביו של הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א ראש ישיבת המקובלים ‘נהר שלום’, והסתלק לגנזי מרומים בעיצומה של שבת קודש בשעות צפרא דשבתא בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים.

הצדיק שכל ימיו ברח מן הכבוד והשררה, היה מגדולי המקובלים בדורות האחרונים. ושתה בצמא ובשקדנות מתורתו של הגאון המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי זצ”ל והיה לתלמידו מובהק. שם, אמל מרן הרב שרעבי נתוודע הצדיק לרזין דאורייתא והחל ללמוד את תורת הנסתר.

וממש כמו בסיפורים, הצדיק הנסתר, למחייתו עבד כסנדלר פשוט ברחוב אגריפס בירושלים, ובענווה מיוחדת ניהל את סדר יומו, מספר שעות בסנדלריה, ואת כל הזמן שנותר הקדיש ללימוד ולהתעלות רוחנית בקדושה וטהרה.

רבים מגדולי ישראל הכירו והעריכו ביותר את הצדיק המנוח, ואף ניהלו איתו קשרים קרובים וחמים. רבים מהם העידו עליו כי הוא "חד בדרא בקדושתו ובטהרתו".

כך מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדל לחיים טובים מרן כ"ק האדמו"ר מבעלזא, למדו עם הצדיק רבי שלום זצ"ל את תורת הקבלה כאשר הצטופפו בצילא דמהימנותא, המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי, לצד גדולי תורה וחסידות, שנהגו לפקוד את רבי שלום וללמוד איתו רזין טמירין בתורת הנסתר.

כל חייו היה נחבא אל הכלים ואין לו אלא אותן ארבע אמות של תורה,

כה והקים דור ישרים מבורך לתורה ויראה ולעבודת ה’ טהורה ובראשם בנו המקובל רבי בניהו שמואלי ראש ישיבת ‘נהר שלום’ בשכונת מחנה יהודה.

מסע הלוויתו ייצא הערב, מוצאי שבת: ההספדים יחלו בשעה 23:00 בישיבת פורת יוסף גאולה ירושלים – ולאחר מכן ימשיך לבית החיים בסנהדריה.

זכה והקים דור ישרים מבורך לתורה ויראה ולעבודת ה’ טהורה ובראשם בנו המקובל רבי בניהו שמואלי ראש ישיבת ‘נהר שלום’ בשכונת מחנה יהודה.

  • מסע הלוויתו נערך במוצאי שבת קודש : ההספדים החלו בשעה 23:00 בישיבת פורת יוסף גאולה ירושלים – ולאחר מכן נשאו את מיטתו אל בית העלמין סנהדריה שם נטמן.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים