שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » משפחות השבויים והנעדרים בעזה נפגשו עם האפיפיור: "הבטיח לסייע בהשבתם"
בפגישה השתתפו משפחות גולדין, שאול, מנגיסטו ואל סייד, שביקשו מהאפיפיור פרנציסקוס לסייע בהשבת גופות החיילים ושחרור האזרחים המחוזקים בשבי החמאס בעזה
קריית הוותיקן, כיכר פטרוס | צילום: Diliff - wikipedia

משפחות השבויים והנעדרים גולדין, שאול, מנגיסטו ואל סייד נפגשו הבוקר (רביעי), עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, מטרת הביקור הוא ההמשך ישיר למאמצים להעלות את המודעות הבינלאומית לסוגיית השבויים וגופות החיילים שעדיין מוחזקים בידי החמאס ברצועת עזה. 

הביקור נערך ביוזמת משרד החוץ ובשיתוף משרד הביטחון. את בני המשפחות, מלווה שגריר ישראל לוותיקן, רפי שוץ, וראש חטיבת תפוצות ודתות במשרד החוץ שולי דוידוביץ'. בני המשפחות ביקשו מהאפיפיור והכנסייה הקתולית לסייע להם בהחזרת גופות החיילים סגן הדר גולדין ז"ל, וסמ"ר אורון שאול ז"ל, ושחרור האזרחים המוחזקים בידי החמאס, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עוד מבחזית החדשות

המפגש ארך כ-45 דקות, ובמהלכו פנה האפיפיור לכל אחד מבני ארבעת המשפחות שהשתתפו בו, והביע סולידריות עם סבל האימהות. האפיפיור הבטיח לפעול מול ממשלות ומנהיגים דתיים, גם מוסלמים, למען השבת הבנים. 

המפגש התקיים שבוע לאחר שחמאס הציג בכינוס המוני בעזה נשק שלטענתו היה שייך לגולדין. בנאומו בעצרת לציון 35 שנה להקמת ארגון הטרור הצהיר מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, כי חמאס נותן לישראל זמן מוגבל להשלמת עסקת השבויים, ואיים כי אם לא תיחתם העסקה "ייסגר תיק ארבעת החיילים ונמצא דרך אחרת לשחרור האסירים שלנו". בישראל העריכו כי חשיפת הנשק שלכאורה היה שייך לגולדין והשיח על עסקת חילופי השבויים, הם חלק מלוחמה פסיכולוגית ומניסיון סחיטה, ערב החלפת הממשלה בישראל. 

אמש השתתפו בני המשפחות באירוע הדלקת נרות חנוכה בביתו של שגריר ישראל באיטליה, אלון בר בהשתתפות רמטכ"ל צבא איטליה, האדמירל ג'יוזפה קאבו דרגונה ונספח צה"ל אלוף משנה ליעד זק. 

במהלך הביקור צפויים בני המשפחות להיפגש גם עם סגן ראש ממשלת איטליה מתיאו סלביני, סגנית נשיא הפרלמנט האירופי פינה פיצ'רנו, נשיא הפרלמנט של איטליה לורנצו פונטנה וראשי הקהילה היהודית ברומא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים