שיתוף
תגובות
חדשות » מצבו של סנוואר הולך ומחמיר • עדיין לא ברור מה עלה בגורלו של מוחמד דף
עם הגב לקיר
ארגון הטרור חמאס מנסה לשכנע כי מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית שלה, עדיין בחיים • מקורות בחמאס אמרו כי אם יתברר שדף חוסל, "אין בעיה למנות לו מחליף"
מוחמד דף וכוחות חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק -ויקיפדיה

בניגוד לההערכות השונות, ארגון הטרור חמאס מנסה לשכנע כי מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית שלה, עדיין בחיים. מקורות בחמאס אמרו לעיתון סעודי כי אם יתברר שחוסל, ימונה לו מחליף – אחיו של יחיא סינוואר.

בערוץ 14 פורסם כי להסתרה יש סיבות משמעותיות: הודאה בחיסול סינווואר או ראיה חותכת לכך, עלולים ליצור אפקט שלילי חזק על הזרוע הצבאית המתפרקת ממילא, ועל הנהגת חמאס עזה כולה, שהולכת ומאבדת מפקדים ונכסים בקצב גבוה, תוך שיחסיה עם הנהגת חו”ל מתערערים.

מוחמד דף, בהיעדרו, עלול להשפיע מאוד על יכולתו של יחיא סינוואר לשמר תחתיו מערכת צבאית מתפקדת ויותר מכך, עלול ליטול ממנו נתחי עוצמה פוליטית מול הנהגת החמאס בחו”ל. שני סגניו של מוחמד דף כבר חוסלו.

עוד נחשף בערוץ 14 ע"י ברוך ידיד כי האחרון שחוסל היה ראפע סלאמה שהיה גם מח”ט ח’אן יונס ושהה כנראה, ליד דף, ברגעיו האחרונים. סגנו הקודם של דף, מרואן עיסא, כבר חוסל לפני מספר חודשים, חמאס עדיין לא הודתה בכך. עיסא היה המפקד בפועל של הזרוע הצבאית וקשריו עם סינואר היו מקור עוצמה למנהיג חמאס בעזה.

המטה הבכיר שלו. ואיל רג’ב, ראפת סלמאן ואיימן סיאם, כולם כבר חסרים לחמאס בצפון הרצועה, עם מותם היא החלה לאבד את הצפון – שהיה מרכז השלטון שלה. איימן נופל היה בורג חשוב במערכת הטרור כמח”ט המרכז וכחבר המועצה הצבאית, גם הוא חוסל גם חסרונו כבר מורגש באזור המרכז – בו משילות חמאס מידרדרת.

חוץ ממפקדים איבדה חמאס גם נכסים אסטרטגים: המנהרות שמתחת ציר פילדלפי היו צינור החמצן של מערכת הטרור, ציר האספקה של צבא, ציר שהולך ונסתם לחלוטין. מצרים דורשת אומנם את נסיגת צה”ל ממרחב רפיח אבל ההצעה שלה להקים מכשול תת קרקעי ושורת פתרונות לשליטה במעבר רפיח, מעלים את מפלס הלחץ בחמאס עזה שמשלימה עם אובדן הציר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים