שיתוף
תגובות
כללי » מפכ"ל המשטרה: כל גופי הביטחון ערוכים למצב של ניסיון לרצח פוליטי"
מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי אמר הערב כי הוא חושש ממלחמת אחים ומרצח פוליטי בישראל | לגבי בן גביר: "אני מתיישר עם החוק. חובתי להגיד את דעתי המקצועית"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

לאחר תקופה ארוכה שבה מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, סירב להתראיין, הערב (מוצ"ש) הוא שבר שתיקה והתארח בתוכנית "פגוש את העיתונות".

בפתח הריאיון התייחס המפכ"ל לאלימות הגואה במדינה ואמר: "נכון אומר השר (בן גביר) בדרישה שלו להקים את המשמר הלאומי.  ההדים קיימים באוויר. אם יתחיל אירוע נתחיל אחרת מבעבר. לא הייתי קורא לזה אינתיפאדה אבל יש הסלמה".

עוד מבחזית החדשות

על ההצעה לאפשר ליותר אזרחים לשאת נשק אמר המפכ"ל כי "נשק בידיים לא נכונות עלול להיות מסוכן יותר. מי שיכול לשאת נשק, מיומן, הוכשר לכך ועומד בקריטריונים, שיישא נשק. אי אפשר להציב שוטר בכל פינה".

לגבי האיגרת ששיגר לשוטרים, שבה כתב כי הוא מגבה את החלטות מפקדי המשטרה בהפגנת המחאה בירושלים, אמר שבתאי כי: "לאור האירועים האחרונים מן הראוי שאציין את האירועים בפני השוטרים. אני גורם מקצועי שמנסה לנהל פה ארגון. החלטה שמתקבלת למעלה צריכה להגיע לשוטרים".

לשאלת המראיין האם הוא מתכוון להתפטר לאחר שמקורביו של בן גביר קראו להדיחו, השיב המפכ"ל: "אני לא מתפטר. אני נמצא בנקודת זמן היסטורית. תמיד עמדתי בראש הכוח, לא חששתי משום עימות. אין לי כוונה להתפטר. אני מייצג ופועל על פי החוק. השר קובע את המדיניות אך כולם כפופים לחוק והוא הקו המנחה אותנו".

המפכ"ל נשאל לגבי יחסיו עם השר לביטחון לאומי, והמפכ"ל ענה: "השיח בינינו פתוח. עברתי שלושה שרים בקדנציה אחת. הוא נבחר ציבור וכבודו במקומו מונח. אני מתיישר עם החוק. חובתי להגיד את דעתי המקצועית".

שבתאי נשאל גם לגבי השתתפותו באירוע בת-המצווה אצל בתו של בן גביר והוא אמר "הבאתי מתנה, ספרים שרכשתי מכספי. אותי לימדו דרך ארץ. כשאדם מזמין אותך אתה מכבד אותו ומגיע".

בהמשך נשאל המפכ"ל האם הוא חושש ממלחמת אחים או רצח פוליטי. לדברי המפכ"ל: "המצב מדיר שינה מעיניי. אנו נמצאים במדרון תלול של שיח מתלהם. זו הזדמנות לקרוא לכולם לקחת אוויר ולא להגיע לאלימות מילולית. אנחנו מקימים צוות חדש למלחמה בהסתה בראשותה של שלומית לנדס. כבר חווינו רצח ראש ממשלה והשלכת רימון בהפגנה. חייבים להוריד את גובה הלהבות. נעשה כל מה שעולה בידינו כדי למנוע את זה. כל גופי הביטחון נערכים לכך".

עוד מבחזית החדשות

שבתאי התייחס גם לגבי האלימות והפשיעה במגזר הערבי ואמר: "את סוגיית המגזר הערבי שמתי בראש מעייני בתחילת כהונתי. ההצלחה שלנו היא בסיכולים. זה לא מגיע לתקשורת. יש לנו 76 סיכולים בשנת 2022. אירועים שאנשים היו כבר עם כדור בקנה, בדרך לחסל מישהו. אתה יכול לשבת שלושה שבועות ולא לעצום עין עד שתשים את העין על אותו מפגע פלילי".

בסיכום הריאיון אמר שבתאי כי הוא "מקווה שבן גביר יעלה את שכר השוטרים ואת כמות השוטרים. מקווה שנקבל תוספת לאמצעים וטכנולוגיות. אני נשאר ורוצה להגיד תודה לכל השוטרים ולוחמי ולוחמות מג"ב שמסכנים את חייהם, להודות לבני המשפחות שלהם, ולעם ישראל. יש לנו משטרה מצוינת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים