שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפכ"ל המשטרה: יאפשר לכל מפקד מחוז להשתמש במכת"זיות, ברימוני הלם ובפרשים
בתדרוך הערב לקראת "יום ההתנגדות לדיקטטורה" מחר, אמר המפכ"ל "נפעל בעוצמה נגד כל מי שינסה לחסום את המעבר לנתב"ג" | המשטרה תגרור רכבים נטושים שיחסמו כבישים
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

בתדרוך שנערך הערב (רביעי) לקראת "יום ההתנגדות לדיקטטורה" מחר, אמר מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי בכוונתו לאפשר את המחאות אך הבטיח "לפעול בעוצמה נגד כל מפגין שינסה לחסום את המעבר לנתב"ג". מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הבטיח "להפיק לקחים" אחרי העימותים הקשים שאירעו ב"יום השיבוש הלאומי" בשבוע שעבר. למרות זאת אבל הוא לא שולל שימוש נוסף ברימוני הלם כדי לפזר מפגינים ב"יום ההתנגדות הלאומי" שצפוי מחר ברחבי הארץ.

אחרי סערת השימוש ברימוני הלם לעבר מפגינים שניסו לחסום את נתיבי איילון בתל אביב בשבוע שעבר, אמר הערב המפכ"ל כי יאפשר לכל מפקד מחוז להחליט על שימוש בכל אמצעי לפיזור ההפגנות מחר, כולל רימוני הלם, מכת"זיות, פרשים וכל אמצעי אחר שקבוע בנוהלי פיזור ההפגנות של המשטרה.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, במשטרה גם נערכים לתת דו"חות למי שייסע באיטיות על צירי התנועה לנתב"ג ויצור פקקי תנועה. גורם במשטרה אמר: "לא נהסס להשתמש במגוון קנסות, מדו"חות אזהרה דרך קנסות של 250 ו-500 שקלים, הכול בהתאם להחלטות המפקדים בשטח". בנתב"ג נערכים עם מאות שוטרים שלא לאפשר את חסימת כבישי הגישה לשדה. כמו גם רכבי גרר למקרה שבו מפגינים ינטשו רכבים כדי לחסום את הכבישים. מאות שוטרים ישמרו על הסדר באזור נמל התעופה החל משעות הבוקר כדי למנוע את חסימת צירי התנועה.

הערב הזהיר מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, כי חסימות בנתב"ג עלולות "להסתיים באסון", מחשש שכוחות הביטחון לא יוכלו לטפל באירוע חירום בשטח השדה במקרה הצורך. לדבריו: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית ולהפגין אך יחד עם זאת צריך לזכור כי יש משמעות מיוחדת לחסימת נתב"ג בכניסות לשדה ובתוך השדה", אמר ביטון.
לדברי מפקד המחוז "יש לזכור כי מחר צפויים לעבור בנתב"ג עשרות אלפי טסים ונוחתים ומאות מטוסים שיינחתו וימריאו לכן אנו חייבים את הצירים לנתב"ג ובין הטרמינלים פנויים לטובת כוחות הביטחון וההצלה. אני פונה לציבור ומבקש לחדד כי חסימת ציר תנועה בסביבת נתב"ג ובתוכו עלולה להסתיים באסון בזמן של אירוע חירום. אני חוזר שוב ומבקש מהציבור שלא לחסום נתיבי תנועה ולא לעכב את התנועה במכוון".

לקראת "יום ההתנגדות לדיקטטורה" ערך המפכ"ל הערכת מצב עם מפקדי מחוזות תל אביב, ירושלים, מרכז ובכירים נוספים במשטרה. המשטרה נערכת על בסיס הודעות המארגנים, כאשר הדגש הוא על נמל התעופה שמחר צפויים לעבור בו כ-70 אלף טסים בכ-400 המראות ונחיתות.

מפכ"ל המשטרה הדגיש כי המשטרה תאפשר הפגנות, אך רק "במסגרת החוק והסדר הציבורי". לדבריו, "המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה".

עוד מבחזית החדשות

בצהריים אמר השר לביטחון לאומי בן גביר כי לא יאפשר את מה שכינה "אנרכיה" במחאות מחר. לדברי בן גביר "אני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית, אני בעד הפגנות, בעד חופש הביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים חייבים להיות מחוץ לתחום. יש לזכור שבעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות, אנחנו מעבירים אנשים שצריכים להגיע לבית חולים. אי אפשר גם לשבש את הפעילות בנתב"ג, זה פיקוח נפש של ממש. יש מקומות שאסור לחסום וחסימה של המקומות האלה זו אנרכיה, ולאנרכיה אנחנו לא ניתן להתרחש במדינת ישראל".

לדברי המארגנים, המחאה בנתב"ג תחל בשעה 10:30, והתוכנית היא לנסוע בשיירות ענקיות בתוך השדה, בין הטרמינלים. הם מסרו כי "אנחנו ערים לכך שפעילות מחאה באזור עלולה לעורר מחלוקת. כמו בכל פעולת שיבוש יש נפגעים שלא בכוונת מכוון. זה נכון בפקקים, ברכבות ובשביתות מכל סוג, וזה יהיה נכון בנתב"ג מחר". הם ציינו גם כי "עשינו ועושים ככל יכולתנו למזער נזקים ולהקטין ככל הניתן פגיעה בנוסעים, לרבות הודעות זמני העומסים הצפויים מראש, שיחה עם מנכ"ל נתב"ג ועוד". לפי המארגנים, הרכבת לא תיחסם בשום מצב. המארגנים הדגישו כי מחר צפויים להתקיים גם אירועי מחאה ש"אין ביכולתם לחשוף כעת".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הרי מדברי המפכל שבשאר המדינה לא ישתמשו במכתזיות או אמצעי פיזור לבלום חסימת עורקים ראשיים של המדינה דבר שמקווה שלא יקרה שהרי לא יתכן שיש קבוצות אנשים שהם מעל החוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים