שיתוף
תגובות
כלכלה » מנכ"ל חברת החשמל: "אנו הולכים לקראת אנשים שלא מסוגלים לשלם"
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר בתגובה לעליית מחיר החשמל ב-8.2% נוספים החל מהיום: "אף אחד לא רצה בכך" | הוא התחייב כי בחברת החשמל יעשו הכל לפני ניתוק
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר | צילום: ynet

החל מהיום (ראשון) יעלה מחיר החשמל שוב לאחר שהעלייה האחרונה הייתה רק לפני ארבע חודשים. שיעור ההתייקרות יהיה בשיעור של 8.6%, לפי החלטת רשות החשמל. עקב כך, חשבון החשמל של משפחה ממוצעת יגדל ב-40 שקלים בחודש, שהם 80 שקלים בחשבון הדו-חודשי. 

מנכ"ל חברת החשמל החדש, מאיר שפיגלר, התראיין הבוקר לאולפן ynet ואמר "כל עלייה של מחירים במוצר שהופך להיות קיומי, כמובן משפיעה בצורה ישירה על ההיבט הכלכלי של כל אחד ואחד מתושבי מדינת ישראל. אף אחד לא רוצה להעלות מחירים, אבל בחברת החשמל מייצרים מוצר ולטובת הייצור שלו צריך לרכוש חומר גלם שהוא פחם, שלאחרונה התייקר. לפני מספר חודשים טון פחם עלה 140 דולר, עכשיו הוא 240 דולר ובשיא היה 420 דולר".

עוד מבחזית החדשות

לשאלה מדוע לא עוברים ליצור חשמל באמצעות גז שהיה מוזיל בהרבה את העלויות, השיב שפיגלר כי "אנחנו נמצאים בתהליך מואץ של הסבת תחנות כוח לעבור מייצור באמצעות פחם לייצור באמצעות גז, אבל לוקח לזה זמן וזה עדיין לא הבשיל למצב שיש תחנה שעובדת. הראשונה אמורה לצאת לדרך במרץ 2023. זה בהחלט ישפר את היכולת לספק חשמל בעלויות מופחתות. למה זה לא קרה? יש רגולציה איומה ונוראית. זה לא סוד, אנחנו מכירים את התופעה הזאת כמעט בכל צד במדינת ישראל. צריך לצמצם את הבירוקרטיה כדי שהמשק יוכל להתקדם בצורה הרבה יותר מהירה".

בתפקידו הקודם כיהן שפיגלר כמנכ"ל הביטוח הלאומי. כאשר נשאל מה דעתו על סבסוד עליית מחיר החשמל על ידי המדינה, טען שפיגלר כי "קודם כל יש הנחות בחשמל לאנשים שידם אינה משגת ויש להם קשיים כלכליים. אנחנו מקבלים את הנתונים מהביטוח הלאומי. השלמת הכנסה, הבטחת הכנסה ומזונות. אני בעד שבחברה מתוקנת מוצר קיומי יהיה נגיש לכל בן אדם, מכיוון שלא מדובר במוצר מותרות. היום אי אפשר להסתדר בלי חשמל. אנחנו ערים למשמעות של המוצר הזה שנקרא חשמל, ורק כמוצא אחרון מנתקים את האנשים שלא משלמים בעבורו. ישנן מספר חלופות באמצעותם הולכים לקראת אותם אנשים שלא מסוגלים לשלם באופן שוטף את החשמל שהם צורכים. אנחנו מסתכלים על זה ברגישות והתחשבות מרבית, אנחנו לא הולכים ונוקטים בגישה חמורה".

עוד הוסיף שפיגלר "הקמנו קרן סיוע של 15 מיליון שקל לטובת אותם אנשים שלא מסוגלים לשלם את החשמל. אנחנו בוחנים את אותם מקרים קשים ובהחלט מתחשבים במצבם, ולא גובים מהם בעבור החשמל אם הם אכן עומדים בקריטריונים".

לשאלת המראיין מדוע אלפי עובדי חברת החשמל עדיים מקבלים את ההטבה של חשמל חינם בסך כ-143 מיליון שקל בשנה, אמר שפיגלר, כי "קודם כל מדובר באלה שהיו קבועים בחברת החשמל לפני הרפורמה שהושקה בשנת 2018, ואלו שנמצאים בקביעות לאחר מכן. מעבר לזה אין עובדים בחברת החשמל, בוודאי לא עובדים חדשים מהעת הזאת, שמקבלים חשמל חינם. האם העלות היא יותר ממה שאנחנו מקציבים לקרן? כן זה נכון. אני בוודאי שלא מקבל את ההטבה". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים