שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנדלבליט: "נעשה לאריה דרעי עינוי דין", לא היה חייב לפרוש
אביחי מנדלבליט, מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה, וחתום על הסדר הטיעון עם יו"ר ש"ס, שעמד בבסיס הדיון בבג"ץ בשאלת יכולתו של דרעי לכהן כשר
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

אביחי מנדלבליט, שהיה עד לפני כשנה היועץ המשפטי לממשלה, צפה בפסיקת בג"ץ לגבי אריה דרעי כשהוא כבר אינו בתפקיד. כיועמ"ש עסק מדנלבליט בפרטי הסדר הטיעון שנחתם עם דרעי, הסדר שסעיפיו עמדו בבסיס הדיון הציבורי והמשפטי על כהונתו של דרעי כשר. בראיון לתכנת "עובדה" ב-N12 מנדלבליט מתייחס לתיק דרעי ומודה שהיו טעויות באופן בו התנהלה החקירה בעניינו.

המראיינת ציטטה את עמית סגל שכתב: "6 שנים צולה מנדלבליט את דרעי על הגריל, צלייה איטית ומייסרת, גם ביחס למערכת המשפט ואפילו ביחס לקצב של היועמ"ש עצמו, מדובר בעינוי מחפיר שהדעת לא סובלת". ושאלה, האם אכן נעשה עינוי דין לדרעי. ומנדלבליט השיב: "כן. נעשה עינוי דין לדרעי. אני חושב שהייתה שם בעיה בחקירה. החקירה התחילה מעבירה, מחשדות מאוד חמורים, כולל חשדות לשוחד".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר מנדלבליט כי ה"חקירה הייתה מאוד מורכבת, מאוד ממושכת כולל חיקורי דין בחו"ל שקיבלו את האישור שלי גם, ואחרי לא מעט שנים בעצם חזרו עם תשובה, אבל בגדול אני לא חושב שעל החקירה הזאת תפארתנו".

המראיינת הקשתה, זה אומר שצוות החקירה יכול היה לעשות עבודה טובה יותר? ומנדלבליט ענה: "אני אומר, מערכת אכיפת החוק לא הצטיינה במקרה הזה".

המראיינת ביקשה ממנדלבליט להבהיר האם כשהסכים לחתום על הסדר טיעון עם דרעי, היה ברור שהוא לא פורש מהפוליטיקה? תגובת מנדלבליט: "לא היה ברור לי שום דבר, זה לא היה חלק מההסדר". עוד הוסיף: "ככל ש…לא שמעתי שום התחייבות שהוא יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר. אני לא יודע אם הוא צודק".

עוד מבחזית החדשות

המראיינת לא וויתרה ושאלה שוב: מדוע הגיע נציג הפרקליטות לבית המשפט ואמר: "אמירתו הציבורית ופרישתו מחייו הפוליטיים משקפים כי פיו וליבו שווים", האם אז כן הייתה מחשבה שזה חלק מהעסקה? תשובת מנדלבליט: "אני חוזר ואומר, זה לא היה חלק מההסדר, חד משמעית, לא דנו בזה. הוא היה צריך לקבל את ההחלטה, אם הוא כן נשאר או לא נשאר כשר. זאת החלטה שלו. אני לא מכריח אותו, או כל שר אחר, להישאר בתפקיד הציבורי שלו. לא מכריח אותו שום דבר שלא קשור למשפט. אתה תקבל את ההחלטה שלך, ההסדר הוא ההסדר. אבל, ככל שאתה תקבל החלטה להישאר, זה יחייב את התביעה לטעון בעניין מסוים".

שאלה נוספת שנשאל מנדלבליט: יכול להיות שהיה נכון לנעול את עניין הקלון טוב יותר? והוא השיב: "לא. אי-אפשר היה לנעול את זה, זה לא נכון, ממש לא. או לעבוד או לא לעבוד". עוד אמר היועמ"ש: "הסדר הטיעון לא היה מקל, הוא היה ראוי, כולם קיבלו אותו".

לסיכום נשאל מנדלבליט האם מבחינתו לא היה הכרח שדרעי יודיע שהוא פורש. והוא ענה: "נכון, ברור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים