שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מיצג מחאה מביש לקראת הגעתו של ראש הממשלה לארה"ב
עם כאלה "אוהבים"
פעילי מחאה הקרינו מיצג על "אלקטרז" הכלא המפורסם, ובו כתבו "ברוך הבא ביבי לאלקטרז" ו"נתניהו דיקטטור במנוסה" | נתניהו בתגובה: "מפגינים חברו לאש"ף ולאיראן"
מיצג המחאה שהוקרן על בית הכלא אלקטרז | צילום: Unexpectable

רגע לפני המראתו אמש (ראשון) לארה"ב, עורר ראש הממשלה סערה גדולה במערכת הפוליטית כשאמר כי "המפגינים חברו לאיראן ולאש"ף". שורה של חברי כנסת באופוזיציה, כולל לפיד וגנץ, מיהרו לגנות ולתקוף את ההתבטאות. במקביל, מיצג מחאה נגד נתניהו הוקרן על "אלקטרז", סמוך ל"עמק הסיליקון", שאם צפוי נתניהו לפגוש את אילון מאסק. "אלקטרז" היה אחד מבתי הכלא השמורים ביותר בעולם.

המיצג שהוקרן על קירות בית הכלא | צילום: Unexpectable

במיצג, הוקרנה על הכלא הכתובת "ברוך הבא ביבי לאלקטרז" ו"נתניהו דיקטטור במנוסה". לצד הכתובות, הוצג נתניהו כמי שעומד מאחורי סורג ובריח. ההקרנה נעשתה ככל הנראה מסירה ששטה בסמוך לכלא המפורסם, ששוכן על אי במפרץ סן פרנסיסקו.

עוד מבחזית החדשות

אופיר גוטלזון, מראשי המחאה בחוף המערבי, הסביר כי: "בעוד הבית בוער, נתניהו עושה את דרכו לביקור בארה"ב. לקראת הנחיתה המיועדת של הנאשם נתניהו ופמלייתו בסן חוזה, פעילי המחאה העולמית UnXeptable החליטו לארגן לנתניהו קבלת פנים בלתי נשכחת ולהזכיר לעולם במי מדובר, ראש ממשלה נאשם בפלילים שפועל להפוך את ישראל לדיקטטורה. במבצע לילי מסובך המפגינים הקרינו על הכלא המפורסם אלקטרז, אחד מסממני העיר, את הכתובת "ברוך הבא ביבי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את המיצג: "פעם הייתה כאן ממלכתיות. היה ברור שמתווכחים ומפגינים בבית אבל כשראש ממשלה יוצא בשליחות כולנו לייצג את ישראל בחו"ל כולנו מגבים אותו. המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים והפכו לאופוזיציה למדינה, תתביישו לכם".

לפני המראתו לארה"ב, מסר נתניהו הצהרה קצרה לתקשורת ואמר: "המפגינים חברו לאש"ף ולאיראן. המחאה מאורגנת וממומנת ופורמת את כל הגבולות. הם הביאו לכך שחסימת צירים וסרבנות הם דברים נורמליים. הם מוציאים את דיבתה של ישראל בעולם".

המערכת הפוליטית סערה בעקבות דברי נתניהו. ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין אדם שהרס את תדמיתנו בעולם יותר מנתניהו בחודשים האחרונים. אין דבר שמסייע יותר לאיראנים מהמהפיכה המשטרית של ממשלתו. ההאשמות שלו כלפי הפטריוטים של המחאה הן עוד הוכחה לשיבוש חמור בשיקול הדעת ובקריאת המציאות שלו".

חה"כ בני גנץ הגיב לראש הממשלה ואמר כי "המתקפה של נתניהו חמורה וראויה לכל גינוי". גנץ הוסיף ואמר: "גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו"ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית".

עוד מבחזית החדשות

גם ב"כוח קפלן" מיהרו להגיב לנתניהו: "נתניהו מחבר את ישראל לפולין, הונגריה טורקיה ואיראן – משטרים דיקטטורים אפלים. נתניהו הרס את תדמית ישראל בעולם, והדבר היחיד שעוד מציל אותה הם המפגינים והמפגינות ששומרים על הערכים הדמוקרטיים של ישראל".

נתניהו המריא לסן פרנסיסקו, שם ייפגש כאמור עם המיליארדר אילון מאסק. נתניהו ישוחח עם מאסק וגם צפוי לסייר במפעל טסלה. בהמשך נתניהו ימשיך לסדרת פגישות בניו יורק וינאם בעצרת האו"ם בעיר. בין היתר, ייפגש נתניהו עם ביידן, ארדואן, זלנסקי וקנצלר גרמניה אולף שולץ.

הצטרפו ועקבו אחר

3 Responses

  1. מחבלים מהשמאל הקיצוני ז'אנר קוראי הארץ. מה יש לצפות המטרה שלהם לא ביבי אלא שימוש בכל דבר לפגיעה וחיסול המדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים